Budapest

Ha az utcán valamire rácsodálkozol, ha a főpolgármester majdnem elgázol, ha ókori leleteket találsz a kertedben, vagy az ablak alatt tüntetők hangosokodnak, írj egy levelet nekünk (bpfopolgarmesterkukacgmailpontcom), és mindenképpen küldj képeket!

Friss topikok

  • Rihards: Great articles about driving license - burnickis.lv/ (2019.01.06. 09:27) Az ordibáló autósiskola
  • együttnemműködő: Emberek! Itt áll önök előtt Vitézy Dávid, egy ember, aki már 17 évesen VEKE elnökségi tag, 21 éve... (2011.06.11. 16:22) Ne fikázd a BKV-t!
  • NRG44: ugyan, kinek van gusztusa egy mosdatlan, büdösszájú cigánykurvához? XD ez a liberalizmus, egy nag... (2010.04.09. 08:18) Kurvák lepték el a Nyugati aluljárót
  • LaHaine: @Chosy: Mivel a BKV egy állami tulajdonú vállalat és monopol helyzetben van a piacán, akkor kerül ... (2009.03.26. 23:04) Mennyi?
  • bubastis: Ne hülyéskedj, kedves blogíró! A tüntetés alapvető jog, ahogy a védelemhez való jog is. Azért ninc... (2009.02.17. 11:58) Hova tűntek a rendőrök?

Linkblog

Busz ütközött egy mozgáskorlátozottal

2008.04.01. 17:04 | bpfopolgarmester | 25 komment

A világváros forgalma meglehetősen gyakran ellehetetlenül. Egy-egy indolens sofőr vagy baleset miatt autók, buszok torlódnak fel. Ma, miközben szokásos ellenőrző körútamra indultam, a Ferenciek terén egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy Buda felé már vagy hat csuklós busz álldogál, majd néhány rendőr is feltűnt. Azonnal levontam a következtetést, baleset történt, és odamentem, hátha személyes tekintélyemmel és figyelmemmel segíthetek.

Hát, amit ott láttam, az minden képzeletemet felülmúlt. Egy 7-es busz kerekeivel a padkán állt, előtte egy VW Polo, amelynek jobboldala behorpadva, végighúzva.

Mindennapos baleset, könyveltem volna el, amikor megjelent a kis gépkocsi vezetője: egy saccra hetvenéves nénike, aki két botjával is alig tudta körbe járni autóját, hüledezett, és első ijedtségében kártérítést követelt. Nagyon megsajnáltam szegényt, pedig úgy találtam, ő lehetett a hibás. Hiába, nem szabad a buszoknak fenntartott sávban közlekedni.

Aztán persze ennek a posztnak létezhetne egy olyan befejezése is, amelyben azon morfondíroznék, hogy vajon azoknak az óriási Mercedeseknek, Range Rovereknek, stb, amelyeknek mozgáskorlátozott igazolvány látható a szélvédője mögött, ugyanilyen sorsú vezetőik vannak-e.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr82406799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.01. 17:26:17

Első-e?

Ferenciek tere nagy "f". Az a padka pedig járdaszegély. A padka az más. :)

rapid136 2008.04.01. 17:28:58

Szerintem ez a rész már nem buszsáv, ugyanis a Szabadsajtó útjáról csak a buszmegállón keresztül lehet jobbra az alsó rakpart irányába lekanyarodni.

Balage85 2008.04.01. 17:49:09

Ez itt teljes mértékben buszsáv :)
rapid136: ez a jégbüfés oldal, itt nem lehet semerre se kanyarodni, ki se, be se :)

valaki 2008.04.01. 17:53:59

Ahhoz képest, hogy buszsáv elég sokat szoktak arra járni, utast kitenni, felvenni :)

Yeolde 2008.04.01. 18:06:11

Nem buszsáv, hanem jónagy buszmegálló van benne.
és simán át lehet menni rajta autóval, mivel csak így lehet utána jobbra kanyarodni a váci utca felé.
vagyis ha a busz indulásnál nekiment, akkor maminak igaza van.

mokus 2008.04.01. 18:08:04

Ez bizony nem buszsáv. Igaz közvetlen ott valóban nincs jobbra forduló, de az aluljáró után már végig záróvonal van, aki tehát a Váci utcára jobbra akar fordulni, annak ide kell bejönni (és aki ezt eltéveszti, és szabálytalanuil átvág az aluljáró elött azt késöbb ezért egy rendőr szokta kérdezgetni). Más kérdés, hogy ha nincs hely mert nem férek el, akkor meg kell várni, hogy elmenjen a busz.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.04.01. 18:15:24

"Azonnal levontam a következtetést, baleset történt, és odamentem, hátha személyes tekintélyemmel és figyelmemmel segíthetek."

Ez kurva jo szoveg :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.01. 18:23:32

Yeolde 2008.04.01. 18:06:11
vagyis ha a busz indulásnál nekiment, akkor maminak igaza van. "
vagynem! ugyanis a maminak kutya kötelessége kiengedni a megállóból elinduló buszt, akár erőteljes fékezés árán is! arról nem beszélve, ezért nem kell adni ilyeneknek jogosítványt....

Káposztakukac 2008.04.01. 18:28:22

az a hely egy buszöböl. ki is van rakva a tábla, hogy csak bkv hajthat be.

Gadget 2008.04.01. 18:32:35

Qtya: Miért is kéne kiengedni vészfékezve azt a buszt a megállóból? Mint azt korábban oly sokan leírták az bizony nem buszsáv csak egy buszmegálló, és mint olyanra itt is érvényes a buszra is a forgalomba besorolás szabálya. Az más kérdés, hogy a buszosok gyakran le se sz...ják, hogy milyen szabály érvényes rájuk, végülis ők a nagyobbak. De ez nem ad neki elsőbbséget még ott sem.

Jutka 2008.04.01. 18:36:50

Idézzük a Kreszt helyesen:
Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

moto.sapiens 2008.04.01. 18:38:27

A megállóból épp kiálló buszt be kell engedni.Kresz.
A mozgássérülteket nem akarom szidni de ne magyarázzák már meg,hogy a nénike teljesíti a 0,2mp-s reakcióidőt ami pedig átlagos!Hiszen járni sem tud!Mért kell a forgalomba engedni?És ha telibegázol egy babakocsit?Mert 7perc alatt ér el a lába a fékig?

kössabetonba 2008.04.01. 18:43:46

moto.sapiens rátapintott a lényegre szvsz ...

nem vállalom 2008.04.01. 18:45:42

Egyrészt lehet hogy hülyeség, de szerintem azok a "hetvenéves nénikék" akik "két bottal is alig tudják körbejárni az autójukat" szerintem sétáljanak be a helyi okmányirodába és adják szépen le a jogosítványukat.
Másrészt ez nem is egy igazi baleset, állítom a buszon meg se látszik.
Harmadrészt egy ilyen horpadás kijavítása és fényezése relatíve nem kerül sokba, ha elszúrta akkor be kell vállalnia és nem órákon át feltartania a fél várost a hüledezésével.

Láttál-e már fűben nyuszit 2008.04.01. 18:53:53

Olyanról hallottál-e már, hogy nem a pedált nyomja a lábával, hanem egy, a motorokon is hasonló elven működő gáz ill. fékkart használ? Minden mozgássérültett a Taigetoszra, ugye?

Killer 2008.04.01. 19:11:24

Szerintem is gyors halál a mozgássérültekre, a nagy része úgy is mercivel jár én meg csak béemvével. Már majdnem kezd elterjedni az alkoholszondás kulcs, azt kellene hogy minden indulás előtt reakcióidőt is mérjen valami szerkezet a kocsiban és aki kicsit fáradtabb az mondjuk húz egy sorszámot az okmányirodába és 1 napot azért sorba áll hogy 3 napra leadja a jogosítványát. Na sikerült az összes idiótaságot egybegyúrnom? :D

Desert 2008.04.01. 19:39:06

teljesen mindegy, hogy buszsáv-e, ugyanis a buszsávot is nyugodtan lehet használni, ha jobbra kanyarodsz (vagy balra, ha baloldali buszsáv van) és valóban át kell menni ezen a szakaszon, ha a váci utcához (valójában a rakpartra) le akarsz fordulni.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.04.01. 20:02:32

Gadget 2008.04.01. 18:32:35
Qtya: Miért is kéne kiengedni vészfékezve azt a buszt a megállóból? Mint azt korábban oly sokan leírták az bizony nem buszsáv csak egy buszmegálló, és mint olyanra itt is érvényes a buszra is a forgalomba besorolás szabálya"
és mióta nem kell kiengedni a buszt a buszmegállóból? KRESZ megvan? :D

mqqq 2008.04.01. 20:09:08

KRESZ megvan, de a buszvezetőnek meg elsőbbséget kell adnia, mert indul. Ez ilyen tükörszabály, arra jó, hogy a biztosító az egyik félnek se fizessen. :D

János 2008.04.01. 20:12:46

1. Jégbüfé előtti részbe kocsival is be lehet menni, mert nem buszsáv. Csak ezen az úton áthajtva lehet a Váci utcába befordulni. Aki nem hiszi, menjen, s nézze meg a táblákat.

2. Hogy ki volt a hibás, azt a kép, s a baleset után megjelenő "szemtanú" leírása alapján elég nehéz megítélni. Nem is tennék rá kísérletet. KRESZ tekintetébe Jutkának van igaza.

3. Ha nem volt sérülés, akkor a rendőrök továbbzavarhatták volna a buszt és a kiskocsit kb. 50 m-rel, s akkor nem lett volna ekkora dugó. (Személyi sérülés nélküli balesetnél ugyanis az intézkedő rendőr nem fog "nagy helyszínelést" csapni, mindenkivel leíratja, mi történt. Ezt pedig a Váci utcai kanyarodósávban is meg lehet tenni.


Egyébként: vaze, mindenkinek ennyi ideje van?!

kovpeter 2008.04.01. 20:32:09

Basszus az öreg mamingernek ilyen kocsira van píze? :-DD

DEGEC 2008.04.01. 20:43:48

Yeolde 2008.04.01. 18:06:11

a kresz szerint a kikanyarodni szandekozo busznak elsőbbsége van.

DEGEC 2008.04.01. 20:56:11

ennyi info alapján nem lehet eldönteni ki a hibás, lehet hogy nem ott történt a kocc ahol épp áltak a képeken stb..de vagy a mami vágott be a busz elé vagy a buszt nem engedte ki, tekintve hogy hol van a sérülés.

És szerintem azt sem kell elitélni aki 70 éves és pólóval jár.
Azé nem mindenki lop és csal, meg lehet hogy részletre vette.
Szerintem ez lenne a noormális, hogy az embrnek nyugdijas korára fussa egy uj kocsira, nem pedig az, hogy hol olcsóbb a vizes zsemle 1 ftal.

Az én nyugdíjamból biztos hogy nem fogja futni, de én gondolok erre, és már most gyújtök, öngondoskodás. és majd 30 év mulva én is rohatt nyugdijas leszek-e?

ha a nagyinak meg nincs meg a reakcióideje, akkor nem őt büntetném meg hanem azt a dokit, aki aláírta a jogsiját.Nekem meg huszonéves létemre mikroszkóppal nézték át a s@ggem is, meg a nagyapám dns mintáját is be kellett vinni a hivatásos jogsihoz, oszt megadták 10 évre
egyik ismerős 90 éves és kapott jogsit..

Káposztakukac 2008.04.01. 23:54:08

google maps a barátotok... ebbe a buszmegállóba nem szabad behajtani. ki van rakva a behajtani tilos, kivéve bkv tábla.
ettől függetlenül a buszsoförnek kötelessége elindulás előtt ellenőrizni, hogy nincsen senki az útban. jelenlegi bírósági gyakorlat szerint, ha tényleg úgy történt, ahogy egyesek leírták, akkor a felelősség kb. 75%-25%-ban oszlana meg a buszvezető és a vén csaj között. bár bevallom, közlekedési jog nem éppen a szakterületem, tehát illetik erős fenntartással kezelni amit írok.

Haszprus · http://blog.haszprus.hu 2008.05.08. 02:42:50

> ha a nagyinak meg nincs meg a reakcióideje, akkor nem őt büntetném meg hanem azt a dokit,

Ha a vki csak mások veszélyeztetése árán képes forgalomba állni, akkor legyen belátó és maradjon távol a forgalomtól. Amellett persze hogy az orvos se engedje.
süti beállítások módosítása