Magam is elégedett vagyok a főváros tömegközlekedésével. Az elmúlt évtizedekben számos nyugat-európai és Európán kívüli tömegközlekedést sikerült a budapestivel összehasonlítanom. Mondhatom, mind minőségben, mind a szolgáltatás kiterjedtségében a Budapesti Közlekedési Vállalat felveszi a versenyt.
Váratlanul ért azonban egy jelenség, amely elgondolkodtatott ebben a pénzszűkös világban. Egy munkás, és napfényes szerda délelőtt azt figyeltem meg, hogy a 4-6-os villamos szinte üres, egyáltalán nincs kihasználva. Azt hiszem, ennek a gazdaságtalan és pazarló magatartásnak létezik valamilyen racionális oka. A főváros belső részét körbekerülő 4-6 os villamos a fővárosiak számára egyre kevésbé érdekes, már nem használják, azt gondolom, az új Combino villamosok iránti lelkesedés lelohadt, és már csak néhányan -azok is szenvedélyből - használják.
Ez megint egy olyan kérdés, amelyben összefogásra van szükség. Tudom, bármennyire is a legmegfelelőbb emberek vannak a főváros vezető pozícióiban, de még számukra is vannak szent tehenek, tabuk, amelyek megsértésétől ezek az okos emberek is óvakodnak. Mindannyiunk érdeke, hogy azt a pénzt, amit az adózók segítségével az Apeh gyűjt össze, minél hatékonyabban költsük el. Tudnunk kell felelősen dönteni, ezért itt a blogon jelentem be, hogy javaslom a 4-6-os villamos menetrendjének módosítását, a ritkítását, továbbá a Combino villamosok hosszának racionalizálását. Az így megspórolt pénzből újabb buszokat vásárolunk, amelyek a buszmegállókban várják meg, amíg elegendő utas összegyűlik, és csak aztán indulnak útjukra. Az első ilyen próbajáratot a Batthyány térnél fotóztam le.
Az utolsó 100 komment: