Budapest

Ha az utcán valamire rácsodálkozol, ha a főpolgármester majdnem elgázol, ha ókori leleteket találsz a kertedben, vagy az ablak alatt tüntetők hangosokodnak, írj egy levelet nekünk (bpfopolgarmesterkukacgmailpontcom), és mindenképpen küldj képeket!

Friss topikok

  • spocis: Want to learn how to drive, might want to check this out: www.krustojumi.lv (2018.08.14. 11:04) Az ordibáló autósiskola
  • együttnemműködő: Emberek! Itt áll önök előtt Vitézy Dávid, egy ember, aki már 17 évesen VEKE elnökségi tag, 21 éve... (2011.06.11. 16:22) Ne fikázd a BKV-t!
  • NRG44: ugyan, kinek van gusztusa egy mosdatlan, büdösszájú cigánykurvához? XD ez a liberalizmus, egy nag... (2010.04.09. 08:18) Kurvák lepték el a Nyugati aluljárót
  • LaHaine: @Chosy: Mivel a BKV egy állami tulajdonú vállalat és monopol helyzetben van a piacán, akkor kerül ... (2009.03.26. 23:04) Mennyi?
  • bubastis: Ne hülyéskedj, kedves blogíró! A tüntetés alapvető jog, ahogy a védelemhez való jog is. Azért ninc... (2009.02.17. 11:58) Hova tűntek a rendőrök?

Linkblog

Új rendszabályok a BKV-nál

2008.03.17. 10:27 | bpfopolgarmester | 17 komment

Ma reggeltől a metróhoz levezető mozgólépcsőt már nem lehet bárhonnan érkezve, akár cikk-cakkban, vagy szlalomozva megközelíteni. A BKV csodálatos leleményességgel sárga-fekete csíkos szalagot húzott ki a jegylyukkasztótól egészen a mozgólépcső tetején lévő terelőkorlátokig.

Úgy kell elképzelni ezt az egészet, mint egy tölcsért, amelynek a felső peremét akkor érjük el, amikor a jegyünket érvényesítettük, onnan egy szűkre szabott folyosón, a BKV ellenőrök és biztonsági őrök sorfala között lehet a mozgólépcsőt megközelíteni. Hirtelen nem találok magyarázatot erre a fura jelenségre, csak feltételezni tudom, hogy azokra az utasokra gondoltak, akik a jegylyukkasztótól a lefelé vezető utat korábban nem találták meg, hanem eltévedtek.

A képek a Batthyány téren, és a Kálvin téren készültek.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr45384255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borsalino 2008.03.17. 12:32:27

Az ellenörök és bizt.örök kezében lesz vessző?

Navarone 2008.03.17. 12:35:36

Nagyon helyes! Épp ideje kiszűrni a sok lógóst!

Lord_Cica (törölt) 2008.03.17. 12:40:11

szerintem így növelik az "érintkezési szakasz" méretét. hogy nehogy valaki átjuthasson jegy/bérlet nélkül.
Egyébként sokkal kevesebb gáz alak van a metróban mióta kétajtós szekrényeken kell átjutni. Ha az aluljárókban/utcákon lakást/alvást is megszüntetik (természetesen: hajléktalanszállóra, vagy pszichiátriára kerüléssel), akkor azt mondom oké.

W 2008.03.17. 13:05:59

Szerintem ez nem új, eddig is volt hasonló.

Ng · http://netstat.blog.hu/ 2008.03.17. 13:11:08

valaki mondja már meg, hogy miért olcsobb 5db birkát fizetni mint egy normális beléptetőt üzembentartani?

Dr Kangörény 2008.03.17. 13:11:12

A Déli Pályaudvarnál egészen jól működött a hasonló megoldás.

amondó (törölt) 2008.03.17. 13:25:10

Ng · netstat.blog.hu/ 2008.03.17. 13:11:08
valaki mondja már meg, hogy miért olcsobb 5db birkát fizetni mint egy normális beléptetőt üzembentartani?

Olyan embertelen lenne, hogy nem egy derék, érző talpig ember biztonsági őr vág fültövön, ha jegy nélkül próbálsz átmenni, hanem egy hideg vasrúd zárja el utadat ;-) Pedig eleinte volt a metróban, de már megszűntették.

A valós problémára (lógósok, vandálok) ugyanilyen putri álmegoldást találtak a pályaudvarokon: a Déli pályaudvar peronzárja szerintem szánalmas. Össze-vissza vaskerítés, ráaggatott papírfecnik figyelmeztetésekkel, és szedett-vedett jegyszedők. Holott az elővárosi vasutakon más városokban már ugyanolyan formátumú mágneskártya a jegy, mint a metrójegy vagy a bérlet. Sőt, a jegyek átjárhatóak, tehát egy tömbjeggyel továbbutazhatok a metró vonalán például. Ha pedig a jegyet be- és kilépéskor is ellenőrizni kell, akkor még azokat is ki lehetne szűrni, akik Érdig veszik a jegyet, és Szfvárig utaznak. Na de akkor hol dolgozna a sok szekuritis meg jegyszedő jómunkás.

oriza 2008.03.17. 13:42:22

Ma a Petőfin bemondták ezt a Hírekben és hozzátették, hogy az elmúlt évben a szigorított ellenörzés 8 millió (??) forint bevételt hozott a BKV-nek! Ez vagy pofátlanul kevés, vagy rosszul mondták be!

tompus 2008.03.17. 13:49:43

Simán el lehet menni a leállított mozgólépcsőn anélkül, hogy át kelljen verekednie magát az embernek az ellenőrökön. Ha sietek, akkor inkább leszaladok az álló mozgólépcsőn.
2 hete lejárt bérlettel járok, kíváncsi vagyok, mikor fog bármelyik ellenőrnek is feltűnni. Van érvényes bérletem, csak tesztelem, hogy mennyire bambák. Eléggé.

bpfopolgarmester 2008.03.17. 13:54:08

w, de új. legalábbis azon a két állomáson, amit lefotóztam. ráadásul ilyen sárga-fekete sávosat eddig még sehol sem láttam. lehet, hogy a paksi atomerőműnél maradt feleslegbe néhány.

borsalino 2008.03.17. 14:05:36

oriza!A 8 milla pluszt csak a metron szedték be.Hogy sok-e vagy kevés? Az eddigi semmihez képest sok.És ha ehhez ilyen kordon kell hát legyen.Engem nem zavar.

Marvin 2008.03.17. 14:08:56

tompus:
Na az ilyen tesztelo gyokerek miatt lesz a normalis ellenorbol egy ido utan vadbarom. Gondolom, ha esetleg a bamba ellenornek feltunne, hogy lejart, akkro diadalittas, onelegult arccal venned elo az ervenyes szelvenyt. Igaz egesz nap csak ott allnak, de akkor sem irigylem oket. Ha csak minden otvenedik ember taho paraszt (sajnos Budapesten ez inkabb minden otodik), akkor is talalkozik egy nap legalabb 200-300 bunkoval.

Marvin 2008.03.17. 14:16:41

Egyebkent meg berlettel nekem baromira mindegy ki all ott. Koszonok nekik, mutatom es ok az esetek nagy reszeben visszakoszonnek es bolintanak. Ennyi!

Kar, hogy nem lehet huen felmerni, hogy a rendszeres panaszkodok hanyad resze vesz berletet, vagy jegyet ha utazik.
Ez az egesz olyan "Magyarazom a bizonyitvanyom" tipusu dolog. A legjobban az tetszik, mikor tortenete beleszovi a tag, hogy "de volt berletem", "epp lyukasztani akartam", "volt nalam, de...", "nem vettem eszre, hogy...". Pont ezekkel vesziti el a hitelet a tortenet iroja.

vera 2008.03.17. 14:37:32

A 8 millió bevétel reálisnak tűnik, mert sokat is költ a BKV: ellenőrökre, őrökre, akik sokszor az utolsó metróig is a lépcsőnél állnak.

Ng · http://netstat.blog.hu/ 2008.03.17. 15:27:09

az a 8guriga szerintem kevés.... matek ha 1 útonálló kap 1 hónapban kerek 100k HUF ot akkor 1 állomásnál 5 útonálló kap 500K HUF ot , 10 állomásnál ez az összeg már 5guriga... de ez csak 1 hónap alatt kiadás... vagy nem jól matekozok?

vera 2008.03.17. 15:37:51

ng, szerinted mindenki befizeti a büntetéseket? plusz nem tudjuk mennyi a kiadása a BKV-nak a szigorított ellenőrzések miatt, és a sárga-fekete új szalagokról sem feledkezhetünk meg! hátha sokba került és mégsem Pakstól kapták gratis :-)

fmiki 2008.03.17. 22:25:54

a 8 milla naponta értendő, és csak a metróra!