Budapest

Ha az utcán valamire rácsodálkozol, ha a főpolgármester majdnem elgázol, ha ókori leleteket találsz a kertedben, vagy az ablak alatt tüntetők hangosokodnak, írj egy levelet nekünk (bpfopolgarmesterkukacgmailpontcom), és mindenképpen küldj képeket!

Friss topikok

  • Rihards: Info about driving license category b bkategorija.com/ (2017.03.10. 10:32) Az ordibáló autósiskola
  • együttnemműködő: Emberek! Itt áll önök előtt Vitézy Dávid, egy ember, aki már 17 évesen VEKE elnökségi tag, 21 éve... (2011.06.11. 16:22) Ne fikázd a BKV-t!
  • NRG44: ugyan, kinek van gusztusa egy mosdatlan, büdösszájú cigánykurvához? XD ez a liberalizmus, egy nag... (2010.04.09. 08:18) Kurvák lepték el a Nyugati aluljárót
  • LaHaine: @Chosy: Mivel a BKV egy állami tulajdonú vállalat és monopol helyzetben van a piacán, akkor kerül ... (2009.03.26. 23:04) Mennyi?
  • bubastis: Ne hülyéskedj, kedves blogíró! A tüntetés alapvető jog, ahogy a védelemhez való jog is. Azért ninc... (2009.02.17. 11:58) Hova tűntek a rendőrök?

Linkblog

Mennyi?

2009.03.26. 14:49 | bpfopolgarmester | 100 komment

 Azt hiszem, senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy több tíz, vagy akár százmilliárdos forgalmat generáló cég első emberének a fizetése ne lehetne több, mint egymillió forint, ezért az számomra nem is meglepő, hogy Kocsis István, a BKV vezére, bruttó másfél millió forintot keres havonta. Békeidőben még az sem lenne különösebben arcpirító, hogy emellé minden karácsonykor felnyalja még az éves keresetének másfélszeresét is, ahogy például az sem lenne (békeidőben) durva, hogy "a Főtáv, vagy a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. vezérigazgatójának a jövedelme egymillió 250 ezer forint, 100 százalékos prémiummal".

A mostani nem békeidős helyzetben a prémiumokat vissza kellene venni, ahogyan például az amerikai AIG több mint egymilliárd dollár értékben szétosztogatott prémiumaival tette az amerikai kormányzat. Magyarországon ez is inkább morális mint technikai kérdés kellene hogy legyen. 

A különös azonban a hétfői Magyar Nemzetben megjelent interjú (az MVM új vezetőjével), és ennek a cikknek az elolvasása után az, hogy az MVM-ből távozó, több milliárd forint meg nem válaszolt  kérdést maga mögött hagyó (Hagyó, értik!) BKV-ba igazoló Kocsis, és párja, korábbi helyettese, a BKV-nál feladat nélkül maradt Molnár László főtanácsadó, hogy az istenbe keres 42 millió forintot az adófizetők által életben tartott BKV főtanácsadójaként? 

Aki tudja a választ, ide írja, kommentbe.

Update: most derült ki, hogy Molnár úrnak a lakhatással sincs komolyabb problémája. 2. kérdés: havi félmillió forintért, Önök hol tudnának Budapesten villát bérelni?

A bejegyzés trackback címe:

http://vilagvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr541027032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.03.26. 15:03:25

megoldásom nincs, pofám leszakad.

kispista 2009.03.26. 15:24:15

"hogy az istenbe keres 42 millió forintot"

Megszavazta neki Demszky. Demszkyt meg megválasztotta pár százezer agymosott idióta.

maydayray 2009.03.26. 15:25:01

úgy, hogy abszurdisztán, Demszkygrád és tsai.

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2009.03.26. 15:26:16

Hja, a szakértelmet meg kell fizetni, akkor is, ha nincs szükség rá.

jobbbalmind1 2009.03.26. 15:26:22

lovesem sincs, de most mar kirugni se lehet, jarna neki a felmondasi piiinnnzzzz.....

1953 2009.03.26. 15:30:52

A választ nem tudom,de úriember lévén röviden kifejezem a véleményem:a jó büdös kurva anyjukat.

történjen valami 2009.03.26. 15:35:54

Kocsis és az ő pribékje. HAHAA velük is egyet fordul a halottaskocsi, csak az a nem mindegy, hogy míg a kisember szenved és küzd az életbenmaradásért, addig a "nagyjaink" szétlopják az országot. Vagyis már nem, MEGTETTÉK!!!!!! Lásd MVM, most teljes könyvvizsgálat zajlik jópár 10milliárdos sikkasztás miatt.
Remélem felelősségre vonják őket, mert ez nem normális egészen, sőt sehogy!!!!!

üdv

greycup 2009.03.26. 15:36:16

kíváncsi vagyok mennyit keres majd a választások után a helyettese
illetve mekkora összeget takarít meg ezzel az álam, höhöhö...

cooper (törölt) 2009.03.26. 15:36:23

"Könyörgöm, akasszuk fel" :D:D:D:D:D

_zulu_ 2009.03.26. 15:38:52

Mert megérdemli...

Meg mi is, mert birkaként tűrjük mindezt.

ovalbogar 2009.03.26. 15:39:01

hé én szeretnék bkv vezérigazgató lenni és esküszöm csak a felét fogom felvenni de akkor ígérjétek meg hogy nem cseszegettek. OK?

hubertusz 2009.03.26. 15:40:10

Számolta valaki, hogy mennyi bérletes kell csak a tamácsadó szakember és éa vezérigazgató éves bérének és járulékainak kifizetéséhez?

Ki tartja figyelő szemét a vezetésen, hogy a mostani zavaros időkben még véletlenül se legyen lehetőség akár némi privát célú vagyonmentésre?

bpfopolgarmester 2009.03.26. 15:42:44

@ovalbogar: semmi sem tudunk megígérni most még

yesh-yu-du 2009.03.26. 15:43:14

Én nem tudom. Nem vagyok a jogban járatos, azonban biztosan van arra mód, hogy az ennyire kirívóan gyalázatos esetekben felül lehetne vizsgálni ezeket a tanácsadói szerződéseket. Vki? Meg még eszembe jut a MÁV-nál történt eset, amikor még évekkel ezelőtt, november-december táján "képtelen" volt eleget tenni a vezetőség a VDSZSZ béremeléssel kapcsolatos követeléseinek, de év végén több milliós prémiumot osztottak szét maguk között. Igaz, a VDSZSZ annyit fűzött hozzá a dologhoz, hogy nem törvénytelen, de etikátlan volt ez a lépés.

vagye 2009.03.26. 15:51:49

Kocsis úr Pakson is alakított. Egy reggel vadászatra hazatérőben ittasan belépő nélkül akart bemenni az Erőműbe. természetesen a biztonsági szolgálat nem engedte be- a következmény: kirúgták a biztonsági őrt később mondvacsinált indokkal.
De ez az egykori MSZMP-s, majd MDF-es Csányi barátja hogy is kerülhet olyan helyzetbe , hogy Leányfalun több százmilliós kastélyt vegyen a becsült ár kétharmadáért.
Ott nem figyel az APEH? Ott nincs vagyonvizsgálat?

tlantos 2009.03.26. 15:55:11

milyen tanacs kell a bkv-nak, ez itt a kerdes.

Vödör 2009.03.26. 15:55:42

vagye, ott nincs...
Ezek az emberek érinthetetlenek.

redriot77 2009.03.26. 15:56:44

Kár hogy nem ezt a mocskos disznót rugdosták halálra a gyerekei előtt Olaszliszkán, hanem egy becsületes tanárt... Ez a szarházi megérdemelte volna.

Káposztakukac 2009.03.26. 15:57:05

azért tanácsadó nem feltétlenül=tanácsadó. tudom, hogy magyarországon sokan visszaélnek ezzel a titulussal, de az is igaz, hogy nagyon sokan félreértik ezt a megnevezést. a gazdasági tanácsadó nem az, aki havonta egyszer egy vacsora mellett kifejti, hogy "hát, én ezt inkább így csinálnám", hanem emögött jó esetben komoly gazdasági, piaci kutatási tevékenység áll, amelyet javarészt nem egy ember, hanem egy szakapparátus lát el.
az meg a másik, hogy lehet anyázni kocsis bruttó 1,25 millás havi fizetésén, meg a prémiumon, de az a szörnyű igazság, hogy a fizetése még így is csak a prémiummal együtt éri el az ilyen tisztségért elvárható szintet. bruttó 1,25 millió az nettóban ennek kb. a fele. havi 600 ezerért 10 ezer fős nagyságrendű, 100 milliárdos költségvetésű céget irányítani? nevetséges. jah, kérem a melegítőben feszítő panelprolik most ne írják, hogy "há kírem, ín elvállalná' ánnyiér'".

Alex3000 2009.03.26. 15:57:39

Úgy, hogy ebben országban pofátlanul lehet lopni, mert a törvények így vannak kitalálva (hiszen ők hozzák a törvényeket). Mindent megmagyaráznak, amit a legtöbb egyszerű gondolkodású ember el is fogad, hát így. ki meg nem fogadja el, az sem tehet sokat, csak szitkozódik vagy tiltakozik, de akkor már számolnia kell a rendőrökkel.

bepe22 2009.03.26. 15:58:46

Villamos alá velük!

zeneigéniusz 2009.03.26. 15:59:37

Mondjuk ez bruttó fizetés és azért jól adózik utána, de 1 MILLIÓ FORINT HAVONTA?
Ez azért elég sok egy állami vezetőnek.

Meg kellene húzni egy határt mostmár!

A másik az, hogy ingyen közlekedhet? Mármiért? És én miért nem? Komolyan pofám leszakad. Kb olyan, mint amikor a gazdag uraknak Széchenyi idején nem kellett hídvámot fizetniük.Autót kap, lakást... ez a pénzosztás hihetetlen...

Az állami alkalmazottak fizetését a minimálbérhez kell igazítani - legyen mondjuk a felsővezetőké 10x, a takarítóké 2x. A köztes szorzót pedig szépen el lehet osztani.
Prémium ne legyen - hiszen ezért BIZTOS álláshoz jutottak, legyen ez a biztonságérzet a prémiumuk - és hogy túlórázni sem kell nagyon.

Másrészt a külső tanácsadó cégek megbízásait jelentősen csökkenteni kell - itt folyik el még nagyon-nagyon sok pénz - hiszen elvben szakemberek dolgoznak az állami szektorban is, nem?

bepe22 2009.03.26. 15:59:56

Szereljék csak ők.

zeneigéniusz 2009.03.26. 16:00:52

Mondjuk ez bruttó fizetés és azért jól adózik utána, de 1 MILLIÓ FORINT HAVONTA?
Ez azért elég sok egy állami vezetőnek.

Meg kellene húzni egy határt mostmár!

A másik az, hogy ingyen közlekedhet? Mármiért? És én miért nem? Komolyan pofám leszakad. Kb olyan, mint amikor a gazdag uraknak Széchenyi idején nem kellett hídvámot fizetniük.Autót kap, lakást... ez a pénzosztás hihetetlen...

Az állami alkalmazottak fizetését a minimálbérhez kell igazítani - legyen mondjuk a felsővezetőké 10x, a takarítóké 2x. A köztes szorzót pedig szépen el lehet osztani.
Prémium ne legyen - hiszen ezért BIZTOS álláshoz jutottak, legyen ez a biztonságérzet a prémiumuk - és hogy túlórázni sem kell nagyon.

Másrészt a külső tanácsadó cégek megbízásait jelentősen csökkenteni kell - itt folyik el még nagyon-nagyon sok pénz - hiszen elvben szakemberek dolgoznak az állami szektorban is, nem?

burian 2009.03.26. 16:05:05

Na ezért nem akarják az előrehozott választásokat. Hány tízezer ilyen állás lehet, hány százezer csókos alvállakozói szerződés, mennyi "tanácsadó", mennyi káder, értelmetlen beruházás, kidobott pénz, zsebbe privatizált közvagyon. A pénz persze tűnik el, megy ki az országból az off-shore cégekhez, a lenyomozhatatlnal bankokhoz. Ezért van az ország csődben, nem a nyugdíjasok miatt. Aki mást mond, valószínüleg éppen lopja a közöst.

Leonce 2009.03.26. 16:08:37

Hála (?) az új vezetésnek, az MVM-nél tisztul a kép. Vajon a Kocsis István miért nem ül már előzetesben az eddig kiderültek fényében??? Egy vezető, ha tud valamiről, ha nem, FELEL a cégben történtekért. Kocsis Istvánt és bandáját a börtönbe!!!!

Kivlov 2009.03.26. 16:11:02

"Azt hiszem, senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy több tíz, vagy akár százmilliárdos forgalmat generáló cég első emberének a fizetése ne lehetne több, mint egymillió forint, ezért az számomra nem is meglepő"

várjunk, apukám! és mekkora veszteséget generáló cég??? a nyereségből kéne osztogatni max a prémiumot, nem még pluszban az adófizetők pénzéből.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.03.26. 16:11:55

A magyar nép ezt érdemli. Ugyanis a magyarok nagy része ha ilyen pozícióba kerül vagy ilyen helyzetbe, ugyanúgy felvenné pofátlanul ezeket a pénzeket.
Őszintjébbje még büszke is erre.
:(

szobatars 2009.03.26. 16:17:33

@Káposztakukac:

lehet, hogy a bruttó fizetés nem magas, de ismerve az állami cégek gyakorlatát, a havi fix mellé még minden bizonnyal kap:

- cégautót, kotlátlan magánhasználattal (az üzemanyag és szervizköltségeket és a külföldi használatot is ideértve)
- korlátlan használattal mobiltelefont
- ruházati költségtérítést (kb. 250.000,- Ft/év)
- "lelépési pénzt, végkielégítést (amibe MINDEN korábbi munkaviszonyát beszámítják)
. "külön pénzt, hogy meggátolják, hogy más hasonló cégnél elhelyezkedhessen 3 évig (praktikusan 3 évi fizetést kap ezért)
- korlátlan reprezentációs keretet, amit gyakorlatilag szabadon használ fel
- fizetett "tanulmányutak" és "szakmai konferenciák" a világ tetszőleges pontján...amikről persze suzinte soha nem készül összefoglaló
- munkaidőben, a cég által fizetett nyelvtanár
-stb. stb..stb..


-

Gera 2009.03.26. 16:18:05

Semmi gondom nincs Kocsis és Molnár fizetésével és a prémiumával sem. Gondom azzal van, hogy ezért a pénzért jó esetben semmit nem csinálnak, rossz esetben elbasznak valamit, aztán fél év múlva felveszik a végkielégítésüket és mennek a következő hasonló állásba. Rohadt kényelmes ez így.

Olcsóbban megúsznánk, ha létrehoznánk egy évi 100milliárdos alapot, amiből a pártok szabadon oszthatnak a kádereiknek max havi 5milliós bért, cserébe ezek az emberek további kárt nem okoznak az országnak a ténykedésükkel.

moncayo 2009.03.26. 16:19:19

Az ember ha jól megy neki, hajlamos elfeledni a történelmet. A néhai Caucescu (remélem jól írom le a nevet) se gondolta volna, hogy egy koszos udvaron, rövid bírósági tárgyalást követően egyszerűen fejbelövik. Kocsis és Molnár se gondol ma még a jövőre.

star77 2009.03.26. 16:19:41

éljen a bkv!ha mégegyszer jegyeket,bérleteket mernek követelni,lerúgom a buszról őket.egyébként mi ebben a meglepő?annak idején a videotonnál és az ikarusnál tevékenykedő széles gábor azért kapott irdatlan nagy pénzeket,mert a 20mrd os hiányből csinált 15mrd ot.igaz minden csődbe ment,de ez nem számított.most meg van egy saját tv je.a véletlenek összejátszása.minden rohadék vezető ezt csinálja.kocsis,kapolyi,széles tökmindegy...

csillagkutya7 2009.03.26. 16:19:58

ebben az országban a húsosfazékhoz csak az ilyen prosztók mehetnek oda! jó és becsületes szakember nem kell oda!
rohadjatok meg mind!

Káposztakukac 2009.03.26. 16:24:31

@szobatars: ezt minden más felsővezető is kap-versenyképes fizetés mellett. amúgy a hasonló cégnél való elhelyezkedés tilalma a bkv esetében ugye nem él. elvégre egyrészt monopol-helyzetben van, másrészt amúgy sem piaci alapon működik.

gyagyás 2009.03.26. 16:26:07

A pénz egy dolog DE ha az előbb leírt paksi történet igaz akkor ez a ember egy szarházi " még fokozhatnám" és az a hozzáállás elmond mindent egy emberről ÉS ezt a sok jót amit tett biztos visszadja neki az élet ha nem igaz akkor csak szimplán egy seggnyaló pénzeszsák!!!!!!

szobatars 2009.03.26. 16:26:35

@Káposztakukac:
olyan biztos vagy benne, hogy nem él???
Mert vannak monopolhelyzetű cégek, ahol nagyon is jelen van..

szobatars 2009.03.26. 16:28:51

@Káposztakukac:

ja és a BKV nem monopolhelyzetű cég..mert ott van pl. a közlekedési vállalat Szegeden, Miskolcon, Pécsett. ott vannak a Volán társaságok..szóval van "közlekedési cég" bőven, amitől "el lehet tiltani"....

Káposztakukac 2009.03.26. 16:32:52

@moncayo: szóval szerinted kocsisnak meg molnárnak fejbelövés jár? és neked mi? szerintem olyan 2-3 év gyógykezelés.

Káposztakukac 2009.03.26. 16:35:25

@szobatars: az ilyen kitételeknek az a célja, hogy az üzleti titkok ne kerülhessenek a konkurenciához. a bkv-nak a miskolci közlekedési vállalat nem konkurencia, érted? ha gondolod még térképet is mutatok, hogy miért. arról nem beszélve, hogy milyen üzleti titkai lehetnek a bkv-nak, amire egy másik város közlekedési vállalatának szüksége lehet.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 16:50:24

tipikus Abszurdisztan....A Deutsche Bahn-nal mind a 8 legfelsobb vezeto beret 40%-al csokkentettek a valsagra tekintettel, pedig tavaly rekordbevetelt ertek el, es szazmillio euros profitot csinaltak. Biztos mi jobban allunk, ezert kapnak VESZTESEGES allami vallalatok idiota igazgatoi busas fizut...Mert megerdemlik.

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2009.03.26. 16:59:37

Szerintem kötél. Jöjjön hát a Jobbik és a Fidesz, 2/3 meglesz, lehet belenyúlni az alkotmányba és börtönbe küldeni az ilyen rohadékokat, patkány Demszky tetves bandájával együtt.

élő szövet a belső mészvázon 2009.03.26. 17:00:04

Jó, keressen ennyit, de ennek az összegnek a 75%-a kerüljön egy zárolt számlára, s csak a többit kapja kézhez havonta. Amikor véget ér a megbízatása, egy körültekintő és előzetesen fixált normakntroll alapján szépen megnézni, mennyire volt megfelelő a működése, nem okozott-e több kárt, mint hasznot. Ha nem, akkor megkapja a felhalmozódott 75%-ot, kamatokkal együtt. Ha balfék volt, vagy simlis, akkor fújhatja a zsozsót.

A felelősség egyik vállalási módja, hogy nem fizettetem előre ki magam, hogy majd lesz ami lesz, utánam a vízözön, a zsé már az enyém.

Káposztakukac 2009.03.26. 17:11:02

@zotya-DUB: ugye azt is tudod, hogy a mehdorn mennyit kap évente fizuként még így is... elárulom, forintban még így is bőven 8 számjegyű összeg...

Káposztakukac 2009.03.26. 17:14:17

még egy kis hozzáfűzés mehdorn fizetéséhez:

"Die Vorstandsbezüge Mehdorns im Geschäftsjahr 2007 lagen bei 2,975 Mio. Euro, darunter 750.000 Euro Fixgehalt und 2,215 Mio. Euro variables Gehalt[28] (2006: 3,184 Millionen Euro, darunter 750.000 Euro Fixgehalt sowie 2,41 Mio. Euro variables Gehalt[29])."

és a bkv-nál potom 1,25 milliós havi fizetés miatt balhé van...

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 17:16:07

@Káposztakukac: 1,8 millio. De megdolgozik erte, raadasul o vezeti Europa legnagyobb vasuti tarsasagat, ami teherforgalomban (vizen, sinen, levegoben) is a vilag top 5-ben benne van. Szoval eleg nagy ceg, ehhez kepest a fizuja oke. Nalunk kb havi felmilla ft nettot erdemelnenek a munkajuk alapjan, es meg akkor hihetetlenul nagylelku voltam.....

ovalbogar 2009.03.26. 17:16:08

most már vállalom mocskos 500000 is

ovalbogar 2009.03.26. 17:17:08

most már vállalom mocskos 500000 is

Káposztakukac 2009.03.26. 17:24:17

@zotya-DUB: ebben részben igazad van, csak azt felejted el említeni, hogy a db kap állami normatívát(nem is keveset), mivel állami cég, és ezt fix bevételként könyvelhetik el, ami révén van elég tőkéjük beruházni és nyereségesen működni. az állami normatíva nélkül olyan, de olyan nagy vesztesége lenne, mint innen makó.
ezzel szemben a bkv évtizedek óta alulfinanszírozott. még a működési költségeit sem kapja meg a budapesti önkormányzattól, amely a tulajdonosa, így nem csoda, hogy veszteséges, mivel a működése finanszírozása érdekében hitelt kell felvennie... erről nem a mindenkori bkv-vezér tehet. ő csökkentheti a kiadásokat, megpróbálhatja lefaragni a fixköltségeket, de ez többnyire a teljesítmény vagy minőség rovására megy. ezzel szemben még mindig ott van az évente közel 20 milliárdos hiány, amit se bp-i önkormányzat, se az állam nem vállal át.

Orcsány_Virenc 2009.03.26. 17:26:22

Annó 2003-ban Kocsis úr paksi uralkodása alatt történt az erőműben az az ominózus tisztítótartály baleset is. Akkor sok embert leváltottak, lefokoztak, nyugdíjaztak, rendőrségi vizsgálat is volt, de Kocsis úr mosta kezeit, mondván ő vezérigazgatóként nem felelős semmiért. Nem is lett felelősségre vonva, sőt még 2 évig volt Pakson vezérigazgató, ezek után került az MVM élére, amíg ki nem derültek a disznóságai. Valószínűleg azért lett leváltva, és most büntetésből a BKV vezére havi 1.5 millióért. És vitte magával Molnár urat is, akivel már Pakson, aztán az MVM-ben is jó cimborák voltak. Nagyon magas protektoraik lehetnek, mert még mindig szabadlábon vannak.

indapasssucks 2009.03.26. 17:30:36

höhöhö, tényleg azt hiszitek óvodások, hogy mondjuk Demszky irányítja a várost, és nem az, aki 42 millát keres? :)))

nagyon nagyon buták vagytok még, éljetek kicsit. Még az is lehet, hogy a kosz helyett tudás ragad rátok... persze nem a fórumokban, ahova jártok...

LaHaine 2009.03.26. 17:52:16

Szeretnék elkeseríteni néhány BKV gyűlölőt. A budapesti tömegközlekedés egészen jó színvonalú világviszonylatban. Egyedül Angliában vezettek be tisztán piaci alapon működő tömegközlekedést. Az eredmény katasztrófális volt. Magyarán az adófizetők pénze nélkül nem megy a dolog.

Egyetértek @Káposztakukaccal abban, hogy Kocsis fizetése egyáltalán nem magas ahhoz viszonyítva, hogy mekkora céget irányít. De azt hiszem, hogy nem is annyira a fizetésével van gond, hanem a személyével. Modjuk egy olyan bejelentésen azért csodálkoznék, hogy Kocsis ingyen vállalja a munkát, mint pl. Edward Liddy aki most az AIG élén van pl 1$-os éves fizetésért csinálja a melót.

Káposztakukac 2009.03.26. 18:00:30

@LaHaine: hehe, azért liddy sem ingyen csinálja. kap ő bőven osztalékot...

ügyfélszolgálatos 2009.03.26. 18:01:20

@kispista: na majd meglátjuk, hogy mi lesz ha nem ők lesznek a vezetés. Miért érzem azt, hogy akkor sem fog semmi változni?

LaHaine 2009.03.26. 18:13:24

@Káposztakukac: Nem tudom lehet, hogy kap de azért mindenképpen jobb PR fogás mint felvenni a régi haver Molnárt több lóvéért, mint amennyit vezérigazgató-helyettesek kapnak.

Ejjnye Bejjnye 2009.03.26. 18:19:10

@zulu: "Mert megérdemli...

Meg mi is, mert birkaként tűrjük mindezt." -Miért, mit lehet tenni??? Menjünk utcára lázadni? Van a blogolás, nekünk ez jutott, tehát igazad van birkák vagyunk. És ezt jól tudja a sokmillás gázsikat maguk között kiosztó vezetés-bárhol is az. Röhög rajtunk, és pontosan tudja, hogy ebben az áldemokráciában csak a szánkat jártathatjuk. Kiss meg leléphet 55 millás óvadékkal, melyet persze mindenki tud, hogy abból a pénzből tett le, ami miatt felelősségre vonták volna. Ellopta tőled, meg tőlem. Mit tehetünk? Blogolunk, és megadjuk nekik a lehetőséget, hogy jót röhögjenek rajtunk a partikon meg a Bálban koktélozva.

kívülálló 2009.03.26. 18:19:38

Kell egy miniszterelnök, aki odacsap. Megnézi milyen tanácsokat adott ennyi pénzért. Mint mindennek a tanácsadásnak is van összehasonlítható értéke. Ha kiderül, hogy nem túl sokat, akkor teljesítmény nélkül vette fel a pénzt, ami jelenleg is büntetendő. Így nem végkielégítés jár neki, hanem napi ellátás évekig. Ha kiderül, hogy az igazgató munkáját számolták el részére, akkor az igazgató húzza a csíkos ruhát. Ilyen egyszerű ez, ha komolyan gondolnák.

kívülálló 2009.03.26. 18:20:47

De legalább előkerülnek a mostani kormányválság igazi vesztesei, mert a kedves igazgató helyett, most fideszes igazgató és annak tanácsadója kerül helyzetbe.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 18:24:58

@LaHaine: te sem eltel sok orszagban.....meg Bangkok is 10x jobb, pedig elegge el vannak ott maradva...

Káposztakukac 2009.03.26. 18:25:15

@kívülálló: akik mindent ugyanúgy csinálnak, mint elődjeik...

Káposztakukac 2009.03.26. 18:26:48

@zotya-DUB: hoho, aki üvegházban ül, ne dobálózzon kövekkel...
a budapesti tömegközlekedés a hálózat tekintetében kiváló. szinte mindenhova el lehet jutni, aránylag gyorsan. ez tényleg világszínvonalú. a rendelkezésre álló technikai eszközök már kevésbé...

LaHaine 2009.03.26. 18:28:05

Hééé emberek vegyük már észre, hogy itt nem csak az elittel vannak gondok. Mi, átlagemberek ugyanezt csináljuk kicsiben: számlát veszünk, adót csalunk, a havernak adjuk a cégnél a megrendelést, megkenjük a rendőrt meg a parkolóőrt. Ha az egész társadalom erkölcsileg lezülött, akkor miért várjuk el a vezetőinktől, hogy másmilyenek legyenek.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 18:29:59

@Káposztakukac: csak 15 orszagban eltem, evente 1 millio km-et utazok. Tudom mirol beszelek.

LaHaine 2009.03.26. 18:31:12

@zotya-DUB:
Sajnos Bangkok-ban még nem jártam, de most épp egy nyugati nagyvárosából írok neked és kb, 1.5 órát fogok hazautazni este.

szobatars 2009.03.26. 18:31:26

@Káposztakukac:

nem kell a térkép..gyűjtöm őket...de Veled ellentétben és nemcsak a térképeket ismerem, hanem néhány (17) állami cég elsőszámú vezetőjének munkaszerződését..

meglepődnél, milyen cégek esetében kötik ki a polémia tárgyát képező záradékot...

vannak tényeid, vagy csak vitatkozol ?

kívülálló 2009.03.26. 18:33:23

@vagye: Jó lesz az egyharmadért is. A felujítást meg gondolom az anyós zoknistoppoló bt-je végezte, így visszaigényelték az áfát, valamint lassacskán leírják a költségeket is.
Holló a hollónak nem vájja ki a szemét, csak ha másik holló kerül hatalomra.
Sajnos annyi vaj van a fülek mögött, hogy elég egymásra mutogatniuk. Mi meg tűrjük, tűrjük, de egyszer csak elszakad a cérna. ;;;

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 18:34:46

@LaHaine: en jartam mar elegge sok helyen, es a pesti kozlekedes egyaltalan nem VILAGSZINVONALU. Aki ilyet kepes leirni, sosem volt az utcajan kivul. Szivesen vitatkozom, de alapdolgokat nem tudok elmagyarazni, latni es tapasztalni kell. Mondok VILAGSZINVONALU tomegkozlekedest: Hongkong, Szingapur esetleg Japan. Javaslom ezekben az orszagokban elni picit.

russell 2009.03.26. 18:39:17

@zeneigéniusz: Csak egy kérdés. A német közlekedési társaság első embere is 3.300 EUR-t keres egy hónapban (durván ennyi az 1 milla)

Mielőtt válaszolnál erre, azért gondold át még egyszer, és csak azután tedd közzé a kommentedet!

LaHaine 2009.03.26. 18:39:25

@zotya-DUB: És magmondanád, hogy pontosan mit is jelent az, hogy világszinvonalú. Mert pl szerintem azt, hogy 3 percenként jár a 4-6 os villamos és kb 5 percenként a metró. Ezt azért nem sok helyen látod sztem.

szobatars 2009.03.26. 18:42:17

@russell: Csak egy kérdés. A német közlekedési társaság buszsöfőrje is 400 EUR-t keres egy hónapban (durván ennyi a 120.000.- Ft)

Mielőtt válaszolnál erre, azért gondold át még egyszer, és csak azután tedd közzé a kommentedet!

LaHaine 2009.03.26. 18:42:24

@zotya-DUB:
"Aki ilyet kepes leirni, sosem volt az utcajan kivul."
Látom nem nagyon figyelsz

pirez 2009.03.26. 18:50:04

@hubertusz: van ottan a békávénál egy felügyelőbizottság is, majd biztos az. vekés is van benne, majd biztos bírál.
@zulu: nálad a két pont. mert tűrjük.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 18:54:13

@LaHaine: hurra, van metro es 3 percenkent jaro villamos....Mar-mar Bangladesh szintjen vagyunk akkor. Szuper, mar csak azt kellene elerni hogy legyenek ujak, tisztak es pontosak a tomegkozlekedesi eszkozok, es akkor mar a spanyol szintet is elerhetjuk akar....

Bangkok (GDP per fo 8ezer dollar) metro:

www.flickr.com/photos/82758077@N00/315631005

Szingapur metro:

www.flickr.com/photos/68192311@N00/1682693538

stbstbstb

Ha azt mondod hogy Europan belul oke a tomegkozlekedes, elfogadom. De hogy VILAGSZINVONALU, az hazugsag. Igy egyszeruen.

hunyuan 2009.03.26. 18:58:42

@zotya-DUB: tudom ám mikor mész te egy éveben egymillió km-t!

hunyuan 2009.03.26. 19:02:32

az napi 2700 km.. és gondolom nem 'utazol' minden nap.., számolgassá' má' vaze mielőtt hülyeségeket írogatsz világjáró..

Káposztakukac 2009.03.26. 19:03:47

@szobatars: kedves szobatárs, én csak 3 ilyen szerződést ismerek:) de nem alapjaiban kérdőjeleztem meg a mondandódat, hanem a bkv vezérrel kapcsolatosan. talán ezt is észre vehetted volna...

Káposztakukac 2009.03.26. 19:06:02

@hunyuan: talán ha nem is 1 milliót, de jópár 100 ezret lazán össze lehet hozni. heti 1-2 budapest-brüsszel vagy bp-london repülés, plusz persze helyi közlekedés, üzleti utak tömkelege... lazán összejön.

hunyuan 2009.03.26. 19:08:05

@Káposztakukac: nem jön az össze olyan lazán, f-1-es csapatoknak talán

Aldobói Feldob 2009.03.26. 19:14:11

Ha esetleg valaki nem emlékezne, vagy netán nem tudott róla: Kocsis Hornék alatt a privatizációs szervezet egyik fő vezetője volt, pl. ő privatizálta az OTP-t Csányinak. Nem véletlen, hogy Csányi védőszentként óvja Kocsist. Továbbá, Kocsis privatizálta egy német cégnek Hornék alatt a Mátrai Hőerőművet. A szerződéskötéskor az utolsó pillanatban Kocsis egy mellékletet csatolt a szerződéshez, amiben a magyar államnak záros határidőn belül több dolgot kellett teljesítenie a vevő német cég részére, a mellékletben az állt, hogy amennyiben a megadott határidőn belül nem tudja az eladó (a magyar állam) teljesíteni ezeket a feltételeket, akkor 80 millió USA dollárt köteles fizetni a vevőnek. A feltételek eleve olyanok voltak, hogy Kocsis pontosan tudta, nem lehet őket teljesíteni. A határidő lejárta után 80 millió dollárt kellett fizetni a német cégnek, persze az adófizetők pénzéből. Később Kocsis magas beosztású állást kapott a német cégnél. No komment! Mikor ezt később itthon a szemére vetették, azt válaszolta, ez nem probléma, hiszen lejárt az összeférhetetlensége vonatkozó időbeli korlát. Kocsis szerény számításaim szerint is több száz milliárdos kárt okozott már eddig az adófizetőknek a korrupcióival. Természetesen ez az összeg nem az ő zsebeibe ment kizárólag, talán a töredéke csak, a többi a pártokhoz és a pártolóihoz, mondjuk úgy a védőszentjeihez.
És akkor a legnagyobb összeg , amiben jelenleg büntetőügy folyik, cca. 700 millió forint. Katasztrófa. Keresztet vethetünk erre az országra. Állítom, hogy egy közepesen fejlett afrikai banánköztársaságban is kisebb a korrupció. Ha ott, a nálunk ellopott közpénzeknek csak a töredékét próbálták volna meg ellopni, már régen zavargások törtek volna ki, vagy polgárháború!

bubu0010 2009.03.26. 19:15:46

42 millióból levonjuk a lakhatás szerény költségét, akkor már csak 36 milla marad és nem számoltuk a rezsit és a kaját, ami ugye alap. Így összegezve, nem csoda,ha ingyen utazhat, nem hiányzik a stressz, a gond, hogy kimatekozza merre a leggazdaságosabb az átszállással vegyített utazgatás. Kell ott a tudás és a stratégia máshol, tanácsot kell adni. Ne legyünk igazságtalanok, segítsünk, én pl. megveszem a havi bérletet és besegítek a munkába is. Persze tanácsadóként :) Az sem baj, ha nem fő, hanem al, csak had adjak tanácsot! Beleadok apait-anyait...

Aldobói Feldob 2009.03.26. 19:18:46

Ja, és a 700 milliós büntetőügy természetesen nem Kocsis ügyeihez kapcsolódik, hanem az MSZP-s Hunvaldhoz.

bpfopolgarmester 2009.03.26. 19:29:34

@bubu0010: ne haragudjál, de nem kell levonni, mint írtam, neki nincsenek lakhatási gondjai. a villát ugyanis kapja. térítésmentesen.

Leonce 2009.03.26. 19:39:27

@kanapé:
Itt sokkal nagyobb összegű sikkasztásokat találsz Kocsisról és bandájáról, szépen összegyűjtve.
bodoky.blog.hu/

Már rég ülni kéne ennek a bagásznak, nem a BKV közelébe engedni. Tanácsadó? Ugyanmár. Lopja ki a pénzt,hisz az MVMtől nem tudja már.
Köszönet Bodokynak a tényfáló újságírásért és a Kocsisféle bűnbanda aljas ügyeinek megszellőztetéséért.

Leonce 2009.03.26. 19:40:29

@Visegrádi:
helyesbítek: bagázs és tényfeltáró

Aldobói Feldob 2009.03.26. 19:45:34

@Visegrádi: ismerem a Bodoky cikket, de mint írtam, Kocsis számításaim szerint összességében TÖBB SZÁZ MILLIÁRDOS kárt okozott már az adófizetőknek (ebben persze benne az MVM-es cca. 40 milliárdos kár is).

Cselo 2009.03.26. 19:45:55

Én a feléért is elvállalom és garantáltan sokkal kevesebb kárt okoznék a tanácsaimmal! :-)))

tomaj 2009.03.26. 20:03:35

Ezen a szinten minden megengedett, na de a cipzárjavítóknak végük!

asztrov 2009.03.26. 20:08:59

@Cselo: én bruttó 150 ezerért, bárkinek bármilyen tanácsot adok!!!

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.03.26. 20:12:48

"felelősségre vonás"? ugyanmár, ebben az országban az nincs, el lehet sikkasztani a milliárdokat gond nélkül. Mindenki ezt csinálja, a politikusok és az állami cégek vezérei is.
A rendőr meg engem igazoltat és büntet, mert nem meri az orra előtt lopkodó színesfém-menedzsereket igazoltatni, mert leszúrják.
Az APEH szúrópróbás vizsgálatain soha nem a BKV, MVM, Fidesz vagy MSZP tagok kerülnek nagyító alá, hanem a kisemberek.
Jellemző az országra. Persze "el lehet menni innen", de máshol se jobb.

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.26. 20:16:25

@hunyuan: repulovel 11 ora alatt meg lehet tenni 10.000 km-t is siman. Nem csak vonat meg auto letezik, jo reggelt. Na de nem rabolom a draga idotoket, uljetek csak a budapesti VILAGSZINVONALU tomegkozlekedesen :-))))) Ha meg esetleg alattad szakad szet a busz egy nap, gondolj ram :-))

MP 2009.03.26. 20:22:14

Szerintem az is vérlázító hogy ha te odamész dolgozni akkor neked kevesebb mint a vezető fizetésének tizede jut. Az meg hogy lopnak miért meglepő?

magyari 2009.03.26. 20:46:13

@zulu: Na, ez-az! Birka-nép, ki tűri, blogol éjszakába nyúlóan, dühös, őrjöng, káromkodik - és tűri "ezek" lopását, csalását, hazudozásait. De meddig, könyörgöm!
Változott-e a világunk 1848 óta, mikor voltak a jobbágyok (birkák) és a "nemesek" (a parlamentben)? Igen, most van hitelre vett plazma tv, meg kövér kovács23 jánosok és jánosnék, meg a kövér gyerekeik. Ennyit változott világunk, errefelé. Változás, tény, de fejlődés-e? (Kérdésem költői, úgysem "szoktak" a blogolók egymás megjegyzéseire válaszolni - hacsak. Hacsak nem sérti egyesek "magyarságát az intelligens megjegyzés (értsd a kurva-horda, ki végég-kúrta ázsiát, kevert az isten-adta, de azért fennen hirdeti a nem-tudom-hová-tartozását. Keverék szukák és nem-szukák, attilában, népi-nemzeti "köntösben" - már ahogyan "ezek" elképzelik, mi a nép-nemzeti köntös.) RÉMES!

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.03.26. 21:19:27

Azt kéne máglyahalálra itélni aki ezeket az embereket alkalmazta az állami szérában.

Winston Smith 2009.03.26. 21:35:26

Nem az a baj, hogy Molnár és Kocsis ennyit kap, ez többé-kevésbé megfelel a piaci felsővezetői fizetéseknek.

A baj az, hogy- ha a fele is igaz az MVM-es botrányról szóló híreknek - ez az ember
- a közszférában önkormányzati cégnél felelős pozícióban van,
- szabadlábon van.

Mondjuk karácsonykor Hunvald se gondolta volna, hogy a húsvétot már a kóterben tölti...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2009.03.26. 22:18:07

Nnna, kb. Káposztakukacig jutottam, és az a helyzet, hogy egyet kell értsek vele. Ez a fizetés egyáltalán nem magas ahhoz képest, amennyit a versenyszférában keresnek az emberek, vagy akár az erőműveknél vagy az energiakereskedő cégeknél (ezért van az, hogy az állami cégek élére általában a legalja kerül).
Kocsisnak más dolgok vannak a rovásán (állami támogatást sinkófált el, de sokat!).
Szerintem egyszerű lenne a helyzet megoldása: mindazok, akik az előző rendszerben valamilyen posztot betöltöttek, soha ne kerülhessenek többé se állami cégek, se a politika közelébe. Ehhez persze rendezni kellene szépen a jól letitkosított aktákat. Ehhez pedig át kell verekednie magát valakinek a jelenlegi politikai eliten. Megnézem azt az ógermán isten-szerű valakit, aki ezt meg tudja csinálni (god mode kell hozzá), mert kovácspistike tuti nem fogja.
Egyébként emberek, előttünk a lehetőség, csak kell szervezni néhány flashmobot a városháza elé, hogy a BKV-nél található visszásságokat vizsgálják ki, illetve hogy a főváros is adja bele a cég költségvetésébe a maga 1/3-át (az egészséges elosztása egy közlekedési társaság költségvetésének: 1/3 állam, 1/3 utas, 1/3 (fő)város, ez Budapesten 44% utas, 1/3 állam, 10% főváros, ami marad, az meg a hiány, és még mindig az utasokból próbálják kiverni, néha szó szerint).

Cho. 2009.03.26. 22:25:15

Egy vicc az egész. Lassan havi rendszerességgel jár a BKV sírni a parlamentbe, hogy szarul állnak anyagilag, adakozzanak "egy kis pénzt".
Ilyen vezetői fizetések mellett nem is csoda, ha csődközelbe került egy amúgysem túl rózsás helyzetű vállalat!

LaHaine 2009.03.26. 23:04:32

@Chosy: Mivel a BKV egy állami tulajdonú vállalat és monopol helyzetben van a piacán, akkor kerül csődközelbe amikor azt az állam (önkormányzat) akarja. Mivel a jegyárak mesterségesen alacsonyan vannak tartva a cég kénytelen az adófizetők pénzét felhasználni a működésre. Tehát nagyrészt nem a menedzsmenttől függ, hogy épp milyen az anyagi helyzete a cégnek, hanem a tulajdonos önkormányzattól. Ha egy magánvállalat kezdené meg szolgáltatni a tömegközlekedést Bp-en a járatok felét egyből megszüntetnék, főleg azokat emlyeken 1-2 ember lézeng és a jegyárakat megháromoszorznák. Lehet, hogy lenne új busz, csak épp senki nem tudná kifizetni.