Budapest

Ha az utcán valamire rácsodálkozol, ha a főpolgármester majdnem elgázol, ha ókori leleteket találsz a kertedben, vagy az ablak alatt tüntetők hangosokodnak, írj egy levelet nekünk (bpfopolgarmesterkukacgmailpontcom), és mindenképpen küldj képeket!

Friss topikok

  • Rihards: Great articles about driving license - burnickis.lv/ (2019.01.06. 09:27) Az ordibáló autósiskola
  • együttnemműködő: Emberek! Itt áll önök előtt Vitézy Dávid, egy ember, aki már 17 évesen VEKE elnökségi tag, 21 éve... (2011.06.11. 16:22) Ne fikázd a BKV-t!
  • NRG44: ugyan, kinek van gusztusa egy mosdatlan, büdösszájú cigánykurvához? XD ez a liberalizmus, egy nag... (2010.04.09. 08:18) Kurvák lepték el a Nyugati aluljárót
  • LaHaine: @Chosy: Mivel a BKV egy állami tulajdonú vállalat és monopol helyzetben van a piacán, akkor kerül ... (2009.03.26. 23:04) Mennyi?
  • bubastis: Ne hülyéskedj, kedves blogíró! A tüntetés alapvető jog, ahogy a védelemhez való jog is. Azért ninc... (2009.02.17. 11:58) Hova tűntek a rendőrök?

Linkblog

Megverték az ellenőröket

2009.01.21. 12:21 | bpfopolgarmester | 92 komment

Illetve nem verték meg őket. Pontosabban egyet megvertek, a másik meg - mondjuk úgy -  kiprovokálta az inzultust. Az Index is beszámolt róla, hogy a múlt hét vége nem volt sikeresnek tekinthető az ellenőrök számára, egy nőt fellöktek, egy másikat meg leütött egy pszichopata.

Az első klasszikus eset: a bliccelő a Kodály köröndön az ellenőr mellett akart elsomfordálni. A jegy nélküli utast abban a pillanatban nem hajtotta más, csak a túlélési ösztön: ki innen. Ilyenkor az ellenőrök - amúgy teljesen szabálytalanul - azt játszák el, hogy a jegy nélküli utas elé állnak, és úgy csinálnak, mintha az szándékosan menne nekik, holott az ellenőr mozgó falat képez a delikvens elé, így mozgási szabadságában akadályozza.

Ha ezután az ellenőrt a bliccelő fellökte, mindkettő magára vessen. Mindenesetre bliccelőnk óriásit hibázott, mert ugyanakkora büntetésre számíthat, mint a következőben tárgyalt bliccelő. És ez nem fair.

A másik esetben egy eszét vesztett ember - azután hogy sem jegye, sem bérlete nem volt, és még csak leszállni sem volt hajlandó az 1-es villamosról - a munkáját végző -  és a jelek szerint inkább béke párti - ellenőr után sietett és még a járművön leütötte. Erre igazán nem is lehet mit mondani, csak hogy félelmetes, hogy ilyen pszichopatákkal van tele a város.

Maguk megütöttek valaha ellenőrt?

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr50893227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iguana 2009.01.21. 13:32:47

neha szeretnek. amikor bandaznak KoKin, meg arculnak az ejszakai buszokon. Persze soha nem egyedul...

aachi2 2009.01.21. 13:33:00

egyszer muszáj volt mert nem engedte el a kabátom :)

aTs 2009.01.21. 13:33:28

még nem, de érik ... !!!!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.21. 13:33:45

hülyét hülyébbre verni hülyeség

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.01.21. 13:39:20

Szerintem ezek biztonsági őrök voltak...
Eddig úgyvélem megfelelő önuralomról tettem tanúbizonyságot, de a továbbiakban nem tudom mit hoz az élet.

Ellenőrnek köszönünk, megmutatjuk a jegyet, és rendben vagyunk. Jórészükkel nincs semmi baj.
Van olyan, amelyik kurvaanyázik, taplón viselkedik, az ilyen nem kap jegyet, esetleg csak elküldést a p*csába.

Van viszont egy másik kategórija, az ojjektumvédelem címén taplóskodó biztonsági őrök, akik mindenfajta jogosultság nélkül akarják mindenki jegyét megnézni.
Az emberek jórésze becsinál, és jegyet vesz, én általában minden egyéb nélkül átmegyek köztük, aztán ha utánnam szólna, akkor igazolványt kérek!
ELLENŐR igazolványt.

Namost ellenőrön kék karszalag van, és jól látható módon ellenőrigazolvány van a nyakában, egy jól látható számmal.
Zöld karszalagosnak, bizt.őr.igazolványosnak, illetbe bárkinek akinek nincs ellenőrigazolvány kitűzve, vagy az nem látható, annak max köszönni van joga.

Elegem van abból, hogy nekik jogaik vannak, nekem meg kötelességeim.

Van éves bérletem, kb mióta használom a szolgáltatást.
(sok éve)
Mocskos, szinvonaltalan, és taplók az emberrel.
Érett már a dolog!

Nem az utas pszichopata, hanem az az ellenőr, aki üvölt, és hisztizik értelmetlenül.

Túl sok ilyen van...

hobord 2009.01.21. 13:42:05

10 éve amikor körbeálltak és rugdosni kezdtek.

Azhát 2009.01.21. 13:45:01

Engem még nem vertek meg ellenőrök, és én sem vertem meg ellenőrt, viszont három utas (jó magyar munkásemberek) már meg akartak verni engem akkor, amikor ők hárman szívóztak egy 160 centi magas női ellenőrrel, és pedig jámborul odaszóltam, hogy ezt azért nem kéne...

torzi 2009.01.21. 13:51:20

a nyitó kérdésre: még nem.

mindenki másnak : nem árt tudni pár dolgot.

1. az utasnak kötelessége jegyet vagy bérletet venni, illetve az egyéb utazásra jogosító igazolását magánál tartani.
2. a bkv-nak kötelessége lenne biztosítani, hogy az utazni szándékozó egyed tujdon is jegyet venni magának. pl. konkrétan az 1es elektromos vonalán meg tudnám számolni 1 kezemen, hol lehet jegyet venni.

eddig 1-1

az ellenőrzésről:
1. a bkv ellenőr nem hatóság. kérhet tőled jegyet, bérletet, egyéb utazási igazolványt-igazolást.
2. ha ezek nincsenek, vagy szerinte nem érvényesek
a, szabhat ki helyszíni bírságot
b, adhat befizetni való csekket, ami aznapra jegyként funkcionál
c, leszállíthat, mert "utazásból kizárható az a személy, aki jegy nélkül, érvénytelen jeggyel utazik, és a pótdíj fizetését megtagadja"

amennyiben a 2. pontot választod, az némi adminisztrációbvla jár: személyes adatok.
az ellenőr NEM igazoltathat, csak ADATKOZLÉSRE szólíthat fel.
amennyiben az adataid valódiságát kétségbe vonja, ez esetben hívhat rendőrt, akinek joga van téged igazoltatni.
az ellenőrnek viszont nincs semmiylen jogcíme téged erőszakkal ott tartani, ergo ha akarod megvárod a rendőrt.
a rendőr igazoltathat, de 2002 óta annyit változott a személyi jogok védelme, hogy a rendőr nem adhatja ki az adataidat 3. személynek, hanem írásba foglalja az igazoltatás tényét, amit a bkv, az adataiddal együtt írásban kérhet az illetékes kapitányságtól :)

mindent csak szépen, szabályosan :)
mielőtt többen a torkomnak esnének: vna bérletem, a cég fizeti :)

seabeast 2009.01.21. 13:54:13

Nem értem miért kell védeni a bliccelőt...ezért élünk még a Balkánon mert az emberek még a tudat alatt a szabálysértőt védik minden körülmények között...tipikus homo kadaricus mentalitás. A túlélés ösztöne vezette amikor megpróbált elosonni meg blabla....szánalmas már ne haragudj. Ha nincs pénzed valamire akkor ne vedd igénybe a szolgáltatást. Az a szerencsétlen ellenőr az én pénzem után szaladt amikor megpróbálta a büntetést kisajtolni a szabálysértőből, ugyanis az én adómból van fenntartva az a szaros földalatti.

Na mindegy, kompország még messze nem kötött ki és ez tökéletesen lemérhető az ilyen eseteken és a rájuk adott reakciókon.

Szar Szemét Szaralak 2009.01.21. 13:56:36

Nem, bár ilyen esetekre van nálam gázspray. Akit azzal arcba fújnak, annak 8-10 percig se kép-se hang. ]:-)

Lunitari 2009.01.21. 14:07:02

Nem. Megfejelt. Ha érdekel valakit szívesen elmesélem..volt bérletem :))

torzi 2009.01.21. 14:07:59

@seabeast:
vigyázat, demagóg a fedélzeten :)

gondolkodj picit: BKV Zrt. mond ez neked valamit?
nem állami közlekedési társaság :)
az más kérdés, hogy veszteséges cég, és kemény adóforintokból pótolják a lyukakat.

bliccelő és bliccelő között is van különbség. mondjkuk én veszem a bérletet szorgosan hónapról hónapra, általában előre 1-2 nappal.
de volt pl. hogy külföldön-vidéken-egyéb helyen voltam mikor lejárt a bérletem. konkrét esetben a mester utcánál tett le a kocsi, onna 1 megálló az üllői, ott van a legközelebbi pénztár ahol bérletet is kapok, vagy a másik irányban a petőfi híd lába.
én az üllői felé indultam, nem voltam hajlandó 1 megállóért jegyet venni. gyalogolni sem, mert szakadt az eső. persze jöttek az orkok, ilyenkor mindig jönnek :)
megmutattam a lejárt bérletet, meg a többi 10et ami a tokban volt, és mondtam hogy újat venni indultam. nem tipikus ellenőri magatartás: elfogadta a magyarázatot, elengedett. és tényleg megvettem a bérletet, azért mentem.

volt olyan is ( a blahán futottam össze vele, hasonló szituban, ) aki keménykedni akart. a fenti kisregényt pontokba szedve eldaloltam neki, a közepén már nem kapott szikirát, a végén úgy bámult rám mint ábel anita az agysebészre, és kétségbeesetten elballagott.

de végignéztem már jópár egyéb olyan esetet is, ahol az ellenőr igencsak túlértékelte a lehetőségeit :)
az a baj, hogy sem az ellenőr, sem az utas nincs tisztában a jogosultságaival, egyebeivel.
meg az is, hogy a bkv irreálisan magas árakat szab az általa nyújtott szolgáltatás színvonalához képest.

és ez a jövőben sem nagyon fog változni, sok ilyen bejegyzés és komment lesz még :)

Azhát 2009.01.21. 14:08:24

Van nekem egy könyvtáros ismerősöm. Ugye nem egy harcias alak, azért ment könyvtárosnak. Ő mesélte, hogy egyszer látta, ahogy egy illető ott az olvasóteremben kitépett egy könyvből egy egész ívet, és éppen gyűrte volna zsebre, amikor ő odalépett hozzá, és kérdőre vonta. Mire az illető nagyjából ugyanazokat mondta mint ez a nagyokos torzi, hogy nem fogja megmondani a nevét, nem fogja kifizetni a kárt, hívjon rendőrt ha akar, de ő úgyse fogja megvárni, feltartóztatni nincs joga, sőt kivenni a kezéből a kitépett lapokat sincs joga, mert az is tettlegesség lenne stb stb. szóval marhára tisztában volt a jogaival.
Magyarország....

Lunitari 2009.01.21. 14:08:37

JAh félre olvastam sorry...:) Én nem, az ellenőr fejelt meg....

Athos 2009.01.21. 14:10:22

én rendszeresen bliccelek, mert "megéri". félévente kapnak el, a bírsággal olcsóbban kijövök.

ha 6x ennyi ellenőr lenne, akkor gyakrabban találkoznék velük (kb havonta), és akkor megérné bérletet vennem. a kevesebb bliccelő miatt nem lennének az elleőrök sem olyan frusztráltak, és normálisabban viselkednének a néppel.

amúgy egyszer előfordult, hogy az ellenőr lökdösni kezdett, de általában nincs nagy problémám velük.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.01.21. 14:10:44

@seabeast:
Amikor azt írtad a te pénzed majdnem azt hittem AAM-es vagy.
Amit behajt, az a vezetői prémium, és nem a te pénzed. Te azt befizeted adóba, meg még jegyet/bérletet is veszel.

Egyébként meg beléptetőrendszer kell, nem kétes jogviszonyú biztonsági orkok, akikért senki sem felelős.

Ellenőrt az elmúlt 2 évben összesen egyszer láttam újpesten, a többi mind biztonsági volt.

Egyébként nem így kezdődött, hogy az emberek vedekedtek a metrón, hanem, hogy hagyták lezűlleni az egész céget, koszos, büdös, drága, kimarad, sztrájkol, a vezetők éves fizetése annyi, amit átlagember életében nem keres meg, és sírnak, hogy nincs pénz fejlesztésre, takarításra, és a bejáratnál nem ellenőriznek, hanem megaláznak.

El tud szakadni a cérna!

Winettou (törölt) 2009.01.21. 14:11:47

Engem egyszer pár hónapja leszállítottak a BAH csomópont környékén az ellenőrök, mert nem volt nálam jegy és semmilyen papír, és pénz sem. (két megállóra ugrottam fel ) Sétálok keresztül a parkon a a következő megálló felé, amikor szembe jön a két ellenőr aki leszállított a villamosról. Odaérnek, és odaállnak elém, és elkezdenek dumálni a parkban, hogy képzelem, hogy jegy nélkül utaztam, bla-bla...Elég agresszívan léptek fel, azt hittem balhé lesz, de épp arra sétált két rendőr, ahogy meglátták a rendőröket gyorsan leléceltek. Vannak ellenőrök akik korrektek, de van egy jó pár, aki szándékosan provokál és keresi a balhét.

Lunitari 2009.01.21. 14:13:23

@Azhát: Ez baromság mert a könyvtáros tényleges károkozásnál visszatarthatja. Ha a kocsidat összekarcolják visszatarthatod..stb stb Ha rongálod a buszt a söfőr rád zárhatja az ajrót míg kiér a rendőr ..stb stb. Jól néznénk ki kirabolom a bankot de nem tarthatna vissza senki....

torzi 2009.01.21. 14:14:17

@Azhát:
miért kiscsillag? csak az orkoknak vannak jogaik?
miért baj az hogy én is tisztában vagyok a jogaimmal, nem cska a kötelességeimmel :)

te is kapsz egy mai demagóg díjat :)

Pali 2009.01.21. 14:14:58

az ellenort jatszo biztonsagiak egyszeruen iszonyat rosszarcuak, modoruk semmi, tobbnyire nem is nezik a berletet, elbeszelnek az ember feje folott
kibasznam mindet

nem utottem soha ellenort (mindig van berletem is), de egyszer a felesegemmel szorakoztak, nem akartak neki visszaadni az ervenyes berletigazolvanyt (kikaptak a kezebol), ha akkor ott vagyok, tuti emberhalal lett volna a vege...

- Rendi - 2009.01.21. 14:15:38

"A jegy nélküli utast abban a pillanatban nem hajtotta más, csak a túlélési ösztön: ki innen."

Mostanában befelé szokás ellenőrizni, szóval lehet, hogy nem menekülni szeretett volna...


@maxt:
"Van viszont egy másik kategórija, az ojjektumvédelem címén taplóskodó biztonsági őrök, akik mindenfajta jogosultság nélkül akarják mindenki jegyét megnézni."

A biztonsági őrök egy részének van jegyellenőri jogosultsága, talán utána kéne nézni anyázás előtt.

aTs 2009.01.21. 14:18:07

- Rendi - 2009.01.21. 14:15:38

Akkor miért csak akkor mutatják meg, ha elkérem tőlük?

Azhát 2009.01.21. 14:19:37

" torzi 2009.01.21. 14:14:17
@Azhát:
miért kiscsillag? csak az orkoknak vannak jogaik?
miért baj az hogy én is tisztában vagyok a jogaimmal, nem cska a kötelességeimmel :)

te is kapsz egy mai demagóg díjat :) "

anyád a kiscsillag.
remélem egyszer olyan helyzetbe kerülsz, ahol majd neked is így a szemedbe vágják a jogaikat. pl. betörnek és ilyesmi.

Lunitari 2009.01.21. 14:22:00

@Azhát: Már megint hülyeségeket beszélsz. Betörnek hozzád majd a betörő a jogaival fog jönni...muhaha jól fejbebaszod azt annyi. (Ha gonosz akarok lenni a kezébe teszek egy kést:))Ennyi erővel a múzeumban vagdalhatná a sok köcsög a képeket szét, mert úgysem tarthatják fel őket...uanmár....

Azhát 2009.01.21. 14:23:10

" Lunitari 2009.01.21. 14:13:23
@Azhát: Ez baromság mert a könyvtáros tényleges károkozásnál visszatarthatja."

Feltéve ha tudja igazolni, hogy valóban az illető tépte ki. De ha azt mondja az illető, hogy nem ő tépte?

Mellesleg, ez benne van a törvényben, hogy "tényleges" károkozás???

" Ha rongálod a buszt a söfőr rád zárhatja az ajrót"
De akkor a többi utas se szállhat le. És ők pampogni fognak. A könyvtáros se zárhatta be az ajtót, hogy márpedig most aztán odaállok, és nem engedem ki.
Ez a helyzet.

Azhát 2009.01.21. 14:26:15

" Lunitari 2009.01.21. 14:22:00
@Azhát: Már megint hülyeségeket beszélsz. Betörnek hozzád majd a betörő a jogaival fog jönni...muhaha"

?? Hol élsz te? Az uborkatolvaj, akit megrázott az áram nem a jogaira hivatkozott? (Nem ő, hanem a családja)

Amikor egy biztonsági őr használta a fegyverét a bankrabló ellen akkor is vizsgálták, hogy jogosan használta-e... azt már nem tudom, hogy megbüntették-e vagy csak kirúgták... de vizsgálat folyt ellene.

laserjet 2009.01.21. 14:28:25

@seabeast

Kompország....meg homo kadaricus, szerencsétlen ellenőr megint. Persze....

Valós eset:
New York, hírhedt Harlem negyed.
Metróra fel Manhattan felé este 9 óra tájban. Talán USA nem kompország neked, ugye?
Biztonsági őr, beléptetőp kapuk. Sajnos 100-asból nem tudtak visszaadni, kártyaolvasójuk nem működött. Ekkor biztonsági őr elnézést kér!!!!, szabadkozik, majd INGYEN beenged a metró területére. Esküszöm én éreztem magam rosszul.

Nálunk? BKV-s orkok tapiznak mint a szatírok, verekednek, nyelvet nem beszélnek, még a magyarral is hadilábon állnak, bunkók, büdösek. Tisztelet a kivételnek.

Némelyik bunkó őrült agresszív ork esküszöm meg is érdemelné a verést.

seabeast 2009.01.21. 14:30:49

torzi:

Ha én úgy döntök, hogy a Tesco túl drágán adja a portékáját és ráadásul még nem is a csúcsminőséget akkor jogom van kilopni valamit? Nincs.
Amúgy meg a BKV nem irreálisan drága - mondjuk csak úgy 20-25 százalékkal.

maxt!

Tény hogy ezer sebből vérzik a BKV meg velejéig rohadt, de ez egy dolog. A másik dolog meg, hogy a magyar lakosságnak olyan természetes a sumákolás, hogy az már félelmetes. S nem kell a púder, az Üllői-Ferenc körút kereszteződésében lakom és mivel nincs autóm napi szinten használom a tömegközlekedést és pontos képem van arról, hogy mit engednek meg maguknak az emberek az ellenőrökkel szemben, még a teljes tisztességesen és becsületesen a munkáját végzőkkel szemben is. Egyik se nagyon különb a másiknál, ahogy 100 ellenőrből 20-30 vállalhatatlanul tapló és bunkó úgy 100 utasból is ugyanennyi a fasz. Ezt kár tagadni. Csak érdekes mód még egy olyan blogot sem láttam, ami azt hivatott bemutatni, hogy mennyi egyből ütő és kurvaanyázó utazik a békávén....

Amúgy meg mi az, hogy megaláznak a kijáratnál? Tudom, hogy ellenőrzés lesz akkor szépen feltartott bérlettel sétálok át közöttük és ennyi. Esetleg ha megkér, hogy mutassam meg közelebbről mert nem látta jól akkor megmutatom és ennyi - kb 10 másodpercembe kerül.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.01.21. 14:32:12

@- Rendi -:
Mert a zrt ezt mondja?
Hozzátenném anyázás jogos, mert kaptam már ilyet ellenőrzés helyett... "Amilyen az adjon isten..."
Nálam már szakadt a cérna...
Akár én is lehettem volna aki bever egyer, mert véleményem szerint az ellenőrzést végzők 95%-a megérdemli.
Ne az én csesztetésemmel kompenzálják a kisebbségi komplexusukat.

Elfogult vagyok!
Gyűlölöm a céget, minden egyes alkalmazottjával együtt, de rá vagyok kényszerülve a használatára, amiért keményen fizetek is. Egyhavi béremet évente.
Sokan kapnak 13. havi bért ezt azt, én meg rohadjak meg csak 11. havi bérből gazdálkodhatom.

A becsületesség nem kifizetődő, de nyugodtan alszom és egyenesen járok!

indapasssucks 2009.01.21. 14:34:43

mindenkinek aki itt él feladata részt venni abban, hogy a helyzet normalizálódjon, illetve ne fajuljon el.

Az alkalmatlan ellenőrök szűrését a bkv kamerák és az utasok be/feljelentései alapján tudja csinálni (nyilván a bunkóellenőr tudja hol a kamera, mert az első munkanapján csak azt keresi).

Utazni bárki utazhat, mert se IQ vizsga, se jegy nem kell hozzá (fizikailag). Az ellenőr nem hivatalos személy, de arra, amit csinálnak van hivatalos státusz (közfeladatot ellátó személy, vagy mi) így ha valaki rátámad (nem, az, hogy arányosan akadályoz az nem provokáció) nyilván ép eszű ember az ellenőr pártjára áll.

Aki meg megtámad egy embert (aki éppen ellenőr és számonkéri a jegyet, ami nincs) a villamoson, az meg nem normális, és közveszélyes (baze, 230-ért lehet jegyet venni és senki nem köt beléd..) ezt büntetnki kell. Azt is, ha egy ilyen dühöngőt én verek össze, mert nem jogszerű és nem arányos. Egy képzett rendőr úgy tud megfékezni egy ilyen majmot, hogy senki nem sérül meg, én legalábbis ilyen képzésre adtam nekik pénzt (adó).

Ha meg folyik az eljárás, vagy műveleti terület van, akkor tessék már észrevenni, hogy ki kivel van. Ha a fent emlitett rongálót akadályozza a buszvezető bácsi, akkor nem a buszvezető eljárásán kell pampogni, hanem azon, amiért szükség van erre az eljárásra...

Értem?

seabeast 2009.01.21. 14:35:12

laserjet

Én is tudok példát hozni rá arra, hogy például felpattantam részegen egy éjszakaira a Vígszínháznál de már egy napja lejárt a bérletem és annyit mondtam az ellenőröknek, hogy bocs, de tegnap lejárt, had ne vegyek már majdnem 400 ftért éjszakai jegyet mior holnap úgyis megveszem a havi bérletet ott van alatta a tizeniksz lejárt bérlet. Erre bólint, hogy rendben fiam majd leszállásnál jó éjszakát kívánt.

Példát mindenre lehet írni, de ettől még a valóság az az, hogy átlagban ugyanannyi tapló van az utasok között is. Csak ezt fáj bevallani:))

Andriska_J 2009.01.21. 14:38:18

@Lunitari: Ne gondold hogy ez ilyen egyszerű.

Az emberi szabadságjogok korlátozása bűncselekmény. És itt bibi! Amíg te bármilyen rosszaságot csinálsz X ezer ft (pl azt hiszem lopásnál ez 20 ezer ft már), addig az egész csak szabálysérétsnek minősül. Viszont egy állampolgárnak csak a bűncselekmény megakadályozására van joga. Vagyis ha kitépsz a könyvből egy lapot okoztál pár száz forinttól pár ezer forintig terjedő kárt, az még nem számít bűncselekménynek, szóval ha te fülön csiped a garázdálkodót, utána a rendőrök fognak téged fülön csípni.

Hát igen, ez egy érdekes probléma mi kis országunkban...

Amúgy meg a biztonsági őr meg az ellenőr nem ugyanaz. A bizti őr védi az ojjektumot meg az ellenőrt és kész, az utashoz addig amíg az utas nem kezd el csapdosni ész nélkül semmi köze nincs... Nem állhat elé... Amúgy az hogy elé állnak és fellökték... így járt, miért állt elé.

Elém is állt már ellenőr pedig volt bérletem, de hát épp úgy volt kényelmes beszélgetnie a kollégájával. Kicsit odébb is került, aztán beszólt, én meg vissza, hogy máshol kéne beszélgetni. Ennyi.

Amúgy még 2 dolog:
1. BKV kurva sok pénzért ad lófaszt a seggedbe tény. DE nem tetszik... jó... ne használd ennyi! és ez így tök jó lenne: BKV megy csődbe jön másik cég aztán majd lesz rend. De jó is lenne nem? Csak hát állambácsinak bele kell nyúlnia, mert miért is ne... állami támogatást megvonni aztán csókolom. Majd lesz másik cég aki normális áron normális szolgáltatást fog nyújtani.

2. Ellenőrök jó része amúgy kegyetlen tapló. Szó szerint vadásznak a pótdíjasokra és itt bizony sokszor túllépik saját hatáskörüket, ami viszont már nem jó. Az ilyet igen is fel kell lökni ha eléd áll, elvégre ő kezdte. Mindenkinek joga van saját magát megvédenie. Szóval ha valaki jogtalanul eléd áll azért hogy ott tartson, akkor neked jogod van arra, hogy akkora erőt fejts ki ellene amekkora ahhoz kell hogy az illető ne legyen az utadban. És itt van egy kényes határ: csak akkora erőt fejthetsz ki, tehát az ellenőrt félre lökheted, de csak úgy hogy sérülést már ne okozz... Van erre valami jogi megfogalmazás nem emlékszem már rá...

Na jók legyetek :D

torzi 2009.01.21. 14:40:22

@Azhát:
ennyit érsz, monitor mögé elbújva könnyen jönnek az anyás szerkezetek, f2f nem biztos hogy bevállalnád, vagy ha mégis nem biztos hogy megúsznád :) érzem benned a bkv ellenőr vérvonalat :)


seabeast: nekem van bérletem. de ha a tesco szart árul és drágán, akkor mehetek a másik harmadik negyedik akárhányadik boltba, és többet a lábam nem teszem be tescoba.
ha a bkv szart árul és drágán, akkor sem tudok mást csinálni, kénytelen vagyok nyelni a béká(vé)t :) ezért ne mváltozik a szolgáltatás színvonala, monopolhelyzetben vannak, ennyi.

nézd meg pl. a matávot. amíg egyedül voltak a távközlési-internet- egyéb piacon, azt csináltak amit akartak, azt adtak el annyiért, amit akartak. miután lett néhány alternatíva, szépen megváltozott a hozzáállásuk.
ezt kellene a bkv-nál is.

és egy szolgáltatás színvonalába az is beletartozik, hogy ahogy az ellenőrök többsége viselkedik. erről is megítélnek egy céget, és az általa nyújtott szolgáltatást, hogy kiket alkalmaz, mennyire törődik a panaszokkal.

Lunitari 2009.01.21. 14:43:34

@Bandika_23: Attól függ milyen könyvből :)))

- Rendi - 2009.01.21. 14:44:41

@maxt:
"Mert a zrt ezt mondja?"
Igen, mert a BKV-val állsz jogviszonyban, és jelenleg a BKV diktálja a feltételeket. Nem azt mondom, hogy ez rendben van így, de jelenleg ez a helyzet. Mellesleg az említett biztonsági őrök megkapták a szükséges képzést. Ennyit a tényekről.

A saját véleményem, észrevételem: a biztosági őrök nagy részét lendületből ki kéne rúgni, mert teljesen felesleges az alkalmazásuk, nem nevezhető munkának, amit művelnek; ismerősöm fél éve lejárt bérlettel utazik pl...

torzi 2009.01.21. 14:48:28

érdekes módon, a fatornyos szülőfalumban és környékén példul még soha nem vertek meg ellenőrt, se buszost. én legalábbis nem hallottam róla.
igaz, nem is a bkv hanem a helyi volán működteti a járatokat.
tiszták a buszok, le merek ülni egy világosabb cuccban is, a sofőrök emberszámba veszik az utazókat, igaz itt esély sem nagyon van bliccelni. de nem is érzek rá ingert, fizetek egy színvonalas szolgáltatásért. örömmel.

Lunitari 2009.01.21. 14:51:59

@salamon: OK:) 4-6-os vonalán történt. Felszálltak az ellenőrök. Volt bérletem felmutattam. Tovább nem is foglalkoztam velük. Hangoskodásra lettem figyelmes. Az ellenőr (elég paraszt stílusban), rángatta egy hölgy karját akinél éppen nem volt se jegy se bérlet, hogy nem mehet nem nem szálhat le mert ő el nem engedi. (persze mindezt paraszt stílusban) Hát eljátszottam a "hős" lovagot és mondtam neki, hogy ugyan már engedje el a hölgy karját mert hozzá sem érhetne....erre ő alpári módon kezdte anyukámat emlegetni. Mondom szálljunk le, vegye le a karszallagot és megbeszélhetjük. Leszálltunk (Hölgy elszabadulván felszívodott). Mondom neki, na akkor csak elmehetett a hölgy...ezen felhúzta magát és rámbólintott...szerencsér hátrakaptam a fejem épphogy eltalált, kicsit a szám feldagadt de semmi komoly, kis vér. Mondom neki, akkor most álljon meg hívom a rendőrséget...húztak mint a vadlibák és a csoda: Kiszúrtam két gyalogos járőrt...nosza oda hozzájuk...ellenőrök még látótávolságon belül..utánuk..igazoltatás adatok felvétele (valódi ellenőrök voltak). Rendőr tanácsa: "Ne foglalkozzak velük, többet ártok magamnak a bíroságokra való járkálással" Mondom nem érdekel (régen volt fiatal voltam). Háziorvoshoz le látleletért...ő beszélt le...azóta is bánom...

Lunitari 2009.01.21. 14:54:19

Helyesírásért bocs, de vakon gyorsan munka mellett....

torzi 2009.01.21. 14:55:36

szép történet :) és mennyire tipikus.....

Azhát 2009.01.21. 14:59:22

Kiváncsi vagyok mennyiben módosulna a véleményed Lunitari, és a többieknek, ha csak pár napig ellenőrök lennétek :)

Vagy nem is ellenőrök, hanem pl. könyvtárosok, ott ahol az ismerősöm dolgozik. Ti hogyan reagálnátok le a lapkitépőket, bliccelőket, tolvajocskákat stb.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.21. 15:01:34

Eddig semmi negatív tapasztalatom nem volt az ellenőrökkel kapcsolatban.
De ha lenne, ütni biztos nem ütnék, ha kekeckedne, bekapcsolnám a videofelvételt a mobilomon, és rögzíteném, aztán beküldeném a BKV-nak, meg az erre szakosodott blogoknak.

Lunitari 2009.01.21. 15:05:16

@Azhát: Hát nem mennék ellenőrnek, de ha mégis, nem köteketnék. Ha nem száll le szólni a vezetőnek, hogy addig ne induljon el...na láttam már ilyet :) nem kicsit volt hatásos a többi utas reakciójának köszönhetően...jah és nem az ellenőrt akarták ledobni :) Lehetne ezt kultúráltan is. Könyvtáros, helyében tanúkat kerestem volna, ha nincs jelezni a főnöknek, hogy valami megoldás kéne pl kamera stb....a pénztárcádat pl az arányosságot figyelembevéve visszaveheted a zsebestől törvény szerint is....

torzi 2009.01.21. 15:06:11

aki nem tudja kezelni az ilyen helyzeteket, amikbe a munkája során belekerülhet, az keressen más pályát. akár ellenőr, akár könyvtáros. nem oda való, menjen virágkertésznek vagy földgyalunak vagy akárminek.

nincs és nem lehet semmi mentség -indok arra, hogy egy ellenőr túllépje a hatáskörét.
ahogy természetesen arra sem, ha valaki jegy nélkül utazik.
csak hogy elémenjek a következő okosságnak :)

Czumpákovics Izidóra 2009.01.21. 15:07:25

Én nem vertem ellenőrt - de néha szeretnék :)
Viszont egy ízben utánam jött egy díszpéldány és a mozgólépcsőn elkezdett cibálni, miután kértem, hogy legyen türelemmel, mindjárt előhalászom az érvényes bérletem...
Másodszor utánam rúgott egy kedves hímnemű ellenőr, amikor kicsit közelebbről mutattam neki a bérletem (tudom latens agresszió, de ha már ott áll és ez a dolga nézze meg, hogy nem bliccelek-e)...

Azhát 2009.01.21. 15:15:40

Lunitari:
"Hát nem mennék ellenőrnek, de ha mégis, nem köteketnék."

Ó, hogy irigyellek, hogy ennyire biztos vagy magadban... :)

Fogadni mernék, hogy sosem dolgoztál ilyen munkakörben, ahol - bizonyos fokig - ellenőrizni kell az embereket.
Én is csak egy hónapig...

0xFFFF 2009.01.21. 15:16:05

Igeniggennn! Sírok is. Szegény kalauzok...nem! Ellenőrök ! Mind olyan rendes és korrekt és akkor így bánnak velük ! Micsoda világ !....LELŐNI MIND !

Lunitari 2009.01.21. 15:16:32

@Azhát: Elvesztenéd...voltam parkoló őr, igaz 5 *-os szállodánál :))

2009.01.21. 15:17:24

Az ujsagirok hajlamosak az egyik fel verziojat bizonyitott tenykent feltuntetni. Ha verekedesse fajul egy vita abban gyakran mindket fel saros, amikor pedig el kell meselni a tortenet akkor mindenki sajat magat angyalnak, a masik felet ordognek tunteti fel.

@Lunitari: Ezt birom, amikor valaki kemenykedik, de ha emberere akad akkor mar mindjart megy sirni a rendorokhoz es jatsza az alodzatul esett jogkoveto allampolgart.

Lunitari 2009.01.21. 15:19:25

@Mar C: Már vártam az ilyen beszólásokat. Mit kellett volna? Agyonvernem a szerencsétlent? Tudod én ésszel oldottam meg, ő nem. Miért is nem voltam jogkövető?

Lunitari 2009.01.21. 15:21:51

Azt hiszem az internetigénybevételét legalább alapfokú szövegértelmezés készségéhez kéne kötni......

torzi 2009.01.21. 15:22:18

@Azhát:
aztán gondolom kirúgtak mert első szóra leanyáztál valakit :)

Mar C : jobb lett volna ha leveri az összeset? az állampolgáribb magatartás? nem biztos, hogy valaki azért nem üt, mert alkatilag képtelen. idevágó közhely: néha nem odaütni vagy nem visszaütni nehéz.

mnmnbkhj 2009.01.21. 15:22:50

Tőlem egyszer az ellenőr kért elnézést, hogy megbírságol, de már a fényképezési procedúrát nem tudja visszavonni -igaz ez parkolásos sztori-

Lunitari 2009.01.21. 15:23:42

Nem visszaélni a hatalommal és az erővel az az igazi hatalom :)

2009.01.21. 15:28:07

@torzi: Nagyon jo meglatas a monopoliummal kapcsolatban, de azt se felejtsuk el, hogy (nem vicc) a BKV vilagszinvonalu szolgaltatast nyujt, csak mi magyarok mindenben csak a rosszat latjuk meg, ilyenek vagyunk. Ha borfotelek lennenek az ulesek helyen az se lenne eleg jo, mert csak 7 masszirozo fokozat lenne benne 14 helyett. Mellesleg a jarmuveket se a BKV alkalmazottak szemetelik, firkaljak, karcoljak tele.

Mérgező Hulladék 2009.01.21. 15:29:38

Ésszel oldottad meg? Nagy volt a szád, aztán amikor az ellenőr belement az általad felajánlott kis játékba, besz.rtál; majd kaptál egy új lehetőséget (rendőrök, bíróság), de a következményektől meg újra csak besz.rtál. Gratulálok.

Lunitari 2009.01.21. 15:32:16

@Mérgező Hulladék: Igen, beszartam, ha ez téged megnyugtat ;)) Remélem most jobb neked :) Persze ha beszarok, akkor inkább futok, szaladok.......

Lunitari 2009.01.21. 15:33:24

@Mar C: Ebből csak azt tudom levonni, hogy nem jársz gyakran más országokban vagy BKV fun vagy ;)

Adrinho 2009.01.21. 15:38:46

Az a legérdekesebb ahogy az ellenörök kezelik az embereket, engem mindig megtalálnak...

Én meg sem állok nekik ha nem Köszönéssel kezd...

Ha ez nem jön össze elsétálok mellette, ekkor persze eröszakoskodni kezdd,

ienkior megkérdem mi a f@szt akar, mert ha nem volt képes az alapvetö emberi normákra akkor tölem éhen is halhat...

Pár hangosan váltott szó és a többi is odanyűlik, mire jól kiosztom öket elöveszem a bérletem és kiröhögöm öket...

2-3 embernél a szokott útvonalamon sikerült javulást elérnemD:D:D

Azhát 2009.01.21. 15:46:05

Lunitari:
" Elvesztenéd...voltam parkoló őr, igaz 5 *-os szállodánál :))

Az ismerősöm is egy elit intézményben könyvtáros - és mégis...Talán a falusi olvasók nem ilyenek, csak a városiak hangsúlyozzák mindig a jogaikat.

Azhát 2009.01.21. 15:49:20

" Adrinho 2009.01.21. 15:38:46

Én meg sem állok nekik ha nem Köszönéssel kezd..."

Mert nyilván azt kellene mondania a sűrű tömegben haladó emberek mindegyikének, hogy "Jó napot kivánok xy ellenőr vagyok, számom xxxx, kérem mutassa a bérletét ellenőrzés céljából"...
És ha ezt végigmondta, akkor nagy kegyesen hajlandó vagy előkaparni a jegyet a táskád mélyéről... mögötted ugyan feltorlódik a sor, de oda se neki, neked jogaid vannak...

torzi 2009.01.21. 15:51:00

@Mar C:
ezt ne :)
éltem münchenben és bázelben rövidebb ideig, túristaként megfordultam olaszországban, ausztriában többször, voltam pozsonyban, pár helyen horvátországban. ezeken a helyeken van színvonal.
de nem kell a határokon kívülre menni, keszthely környékén születtem, sokat járok le, az is ég és föld a pesti viszonyokhoz képest.
a bkv annyira mesze van mindenféle színvonaltól, amennyire lehet :) van néhány frekventált járat, ahol normálisan működnek a dolgok, de ez kb 1 %.

engem nem az zavar, hogy össze van firkálva egy ablak, bár én nem firkálnék. az zavar, hogy kiszámíthatatlan, megbízhatatlan, koszos, lepukkant, mellé még a személyzet egy része is paraszt. és ami a legjobban zavar, hogy mivel nincs alternatíva, kénytelen vagyok használni minden nap, elszenvedni atrocitásokat, ha éppen nem velem csinálják, akkor végignézni ahogy mással teszik.
tavaszt akarok, most, és visszaülni a motoromra :)

2009.01.21. 15:53:57

@torzi: Mashol is megbizhatatlan, csak ott meg ritkabban jarnak. Belgiumban es Hollandiaban 8 percenkent jar a metro es 20 percenkent jar minden mas. Olyan sincs, hogy megvarjak a lemaradt utast.

torzi 2009.01.21. 15:59:10

ezeken a helyeken még nem jártam, nincs tapasztalat :)
de mindegy, hogy máshol mennyivel jobb vagy rosszabb a helyzet. itt élek, és amikor bosszankodom a bkv miatt, nem nyugtat meg, hogy ámerikába vagy a belgáknál vagy svájcban mennyivel jobb vagy rosszabb :)

Archenemy 2009.01.21. 16:05:24

"Amíg te bármilyen rosszaságot csinálsz X ezer ft (pl azt hiszem lopásnál ez 20 ezer ft már), addig az egész csak szabálysérétsnek minősül. Viszont egy állampolgárnak csak a bűncselekmény megakadályozására van joga. Vagyis ha kitépsz a könyvből egy lapot okoztál pár száz forinttól pár ezer forintig terjedő kárt, az még nem számít bűncselekménynek, szóval ha te fülön csiped a garázdálkodót, utána a rendőrök fognak téged fülön csípni. "

Má bocs de lófarkat. Nem elvárás az állampolgárral szemben, hogy másodpercek alatt felmérje, hogy mekkora kárt okoz az elkövető, valamint nem kell megvárni, hogy elkövesse a kárt (a könyvtáros pl. gondolhatott arra, hogy a könyvtépkedő több könyvből is ki fog tépni lapokat).

Azhát 2009.01.21. 16:08:53

"Má bocs de lófarkat. Nem elvárás az állampolgárral szemben, hogy másodpercek alatt felmérje, hogy mekkora kárt okoz az elkövető, valamint nem kell megvárni, hogy elkövesse a kárt (a könyvtáros pl. gondolhatott arra, hogy a könyvtépkedő több könyvből is ki fog tépni lapokat)."

Ahogy te tévedsz sajnos... :(
Az ismerősöm a saját bőrén tapasztalta, hogy semmiféle retorziót nem lehet alkalmazni, nemhogy az ilyen "állítólagos jövőbeli kitépkedések" hanem a bizonyított, múltbeli rongálások miatt sem!

Portman 2009.01.21. 16:14:15

dehogynem ütöttem, hobbym!

Matador 2009.01.21. 16:18:51

Én...én egyszer a Blahán láttam, h egy kispicsa verekszik a bkv-ellenőrrel. Mert a kispicsa jegy nélkül próbált lemenni a metrón. Én meg ököllel hátbavágtam a kispicsát.Az ellenőr megköszönte.

Maestro 2009.01.21. 16:20:36

1) még nem ütöttem ellenőrt
2) már párszor tervbe vettem
3) amikor olyan volt a szitu, mindig nagyobb (és vélhetően erősebb is) volt nálam
4) talán most már elég bátor vagyok ahhoz, hogy ezt leszarjam
5) hiába nem vagyok köteles bemutatni a kigyúrt zöldmellényes trolloknak a bérletemet, inkább megteszem
6) mert többen vannak
7) és mert kurvakönnyen lerugdalnak a buszról
8) és nem mindenkinek van olyan szerencséje, hogy civil ruhás rendőr pont arra jár
9) monnyonle.

Azhát 2009.01.21. 16:22:43

Szokták mondani, hogy olyanok a vezetők, amilynek az ország.
Amilyet megérdemel.

Hát attól tartok ez vonatkozik a bkvra is.
Amilyenek az utasok, olyanok a bkv. Ha az utasok bliccelnek, összefirkálják, hajléktalanok, (bömböltetik a fülhallgatót) stb. stb., akkor egyre több ork kell az úgymond "ellenőrzéshez", de ezeknek is egyre csökken az alkalmasságuk, egyre kevesebb pénzért egyre szakadtabbakat vesznek fel stb. stb.
És mindkét fél egyre frusztráltabb, mert mind a kettő sandán méregeti a másikat.

És akkor jön a másikra mutogatás, hogy azért csinálom ezt, mert a másik meg ezt csinálja. Azért nem csinálom ezt, mert a másik fel se csinálja meg ezt. Majd ha megcsinálja a másik fél ezt meg ezt.... yaaaaaaaaaayyyy....

Adrinho 2009.01.21. 16:23:13

@Azhát:

UGGGGYAN MÁÁR...

1, messsssszzee nem ellenöriznek mindenkit,
2, Hol jönnek az emberek "sűrű tömegben"? :D
3, nem életrajzot várok, de ha már valaki elém áll és akar valamit... KÖSZÖNJÖN a napszaknak megfelelöen...

Azhát 2009.01.21. 16:30:03

"1, messsssszzee nem ellenöriznek mindenkit,"

Azért érdekes, hogy mindig azok akadnak fenn azon, ha egy ellenőr lazsál, akik egyébként marhára utálják, ha az ellenőrök a dolgukat végzik... :))

2, Hol jönnek az emberek "sűrű tömegben"? :D
Hát, ahol egyszerre száll ki a metróból 100 ember... te még sosem láttál ilyet?

3, nem életrajzot várok, de ha már valaki elém áll és akar valamit... KÖSZÖNJÖN a napszaknak megfelelöen...
Mindenki? Gondolom te szoktál köszönni a jegypénztáraknál is, amikor jegyet veszel, ugye? Ha valóban mindenhol köszönsz, ahol akarsz valamit, és nem csak úgy odaveted, hogy "egy diákbérletet", akkor igazad van.

De akár igazad van, akár nem, ha ezzel másokat feltartasz, akkor mégsincs igazad.

Silent Bob 2009.01.21. 16:33:33

@Azhát:
2. befelé elenőriznek általában.
3. Te nem? Szerintem ez alap. Ezek szerint nem.

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.01.21. 16:38:08

Én ezen nem csodálkozok. Rengeteg utas bliccel, és meg is értem, ha nem hajlandók kifizetni ezt a magas összeget, csak azért, mert a főváros úrizál, és nem hajlandó a maga 1/3-át beleadni a BKV költségvetésébe (amúgy ha a főváros, mint tulajdonos gyakorolná tulajdonosi jogait, és ellenőrizné, mire költi a BKV a pénzt, neki is kevesebbet kellene beleadni, illetve ugyanannyi pénzből jobb színvonalú közlekedés lehetne megvalósítható, csak kicsit ellenőrizni kellene, minden rendben van-e a pénz felhasználása körül).

Sokkal zavaróbbak azok az elemek, akik sportból bliccelnek, és azt képzelik, hogy nekik alanyi jogon jár az utazás. Sokan ezek közül magukénak tekintik a járműveket, és gyakran még az utasokat is zavarják, vagy mert hangoskodnak, kiabálnak, vagy a dizsifonból szól az ipari mulatós, vagy szimplán szagot árasztanak és esztétikai megjelenésük közelebb áll egy hányástócsához, mint bármelyik főemlőshöz.
Na sokan szerintem ezek miatt sem vesznek jegyet, bérletet, egyszerűen egy ilyen drága szolgáltatástól nem azt várom el, hogy becsületes utasként mind a kétes elemek, mind az ellenőrök zaklassanak.

Ugyanígy azt is elvárom ezért a pénzért, hogy a járművek engem pontosan, kiszámíthatóan célba juttassanak, és a sofőr ne csukja be 1/2 centire az orrom előtt az ajtót, ne csukja oda a babakocsikat, ne vonszoljon idős néniket a kerekek alatt, mert éppen telefonáltak, amikor vezettek, sőt, én azt is elvárom, hogy ne dohányozzanak a fülkéjükben, mert beérződik az utastérbe (1-es villamoson mindennapos jelenség).

Ilyen körülmények között megjelennek az ellenőrök, akik gyakran úgy néznek ki, mint aki a hajléktalanszállón töltötte az utóbbi 2-3 hónapot. Köszönni nem tudnak, külföldieket állandóan lehúzzák (ha esetleg nem tudták volna "odafent", a BKV az egyik legnagyobb országimázs-romboló itthon). És azt sem értem, hogy a metróban ha befele meg kell mutatnom a jegyemet, bérletemet, akkor kifelé miért kérik el még egyszer? Nem, nem fogom újból megmutatni, engem ne zaklasson senki ennyiszer, kommunikáljanak azokkal a kollégákkal, akik beengedtek. Másfelől ha egyszer ellenőrzik a belépést, hogy kerülnek le kéregetők a megállókba? Ferenc körúton fent folyamatos a belépők ellenőrzése, hogy lehet lent folyamatosan az az igénytelen cigányasszony a gyerekkel kéregetni? Ezért fizetek?

Amúgy meg ha annyira nagy ászok, akkor jöjjenek a 28-as villamosra ellenőrizni, meg a 151-es buszra. Ja, hogy ott is megverik őket, mint ahogy legalább egyszer már kihajítottak egyet közülük? Ezért vannak legalább 10-en az éjszakai járatokon? az nem is számít, hogy miattuk ugyanannyi FIZETŐ UTAS nem fér fel, sőt, ezeket az ellenőröket mind ki kell fizetni? És akkor megintcsak megverik az embert, ezúttal nem a csövesek, cigányok és egyéb lezüllött utastársaink, hanem a magukat ellenőröknek kiadó kidobó és verőlegények?

Most nem térek ki a bunkó pénztárosokra, az egyetlen nyitva levő (pénztár)ablak előtt kígyózó sorokra, az idegen nyelveket (legalább angolt) beszélő dolgozókra, a (karbantartás hiányában) nem működő automatákra, stb.

Ezek az ellenőrök mind azt jelzik, hogy sok dolog nincs rendben a BKV háza táján. Ha sikerülne valami csoda folytán a beléptetőkapukat megvalósítani, nem lenne ennyi probléma, nem kellene ennyi fölösleges embert kifizetni, az emberek jobban megbecsülnék a járműveket, nem h*gyoznának, sz*rnának, hánynának bele csövesek, részegek, nem firkálnák össze hülyegyerekek, kevesebbe kerülne a karbantartásuk, takarításuk is, nem is beszélve, hogy ezek önmagukat gerjesztő folyamatok, egy tiszta buszt sokkal kevesebben akarnak összerondítani.

A fentiek mind-mind borzolják a választópolgárok kedélyét, nő bennünk a feszültség, és egyre kevesebben vagyunk hajlandók megvenni a bérletet, jegyet (én is úgy vagyok vele, hogy "óó, itt a busz, igaz, 2 járat kimaradt. Akkor ne kérje senki tőlem a jegyet-bérletet, megvettem, de ha ilyen a szolgáltatás színvonala, akkor ne kérje rajtam senki számon, én sem tudom senkin számon kérni, miért nem mennek rendesen a buszok, villamosok, és a fenti problémák miért vannak). Én tudom, hogy a jelenlegi városvezetést nem akarom a következő választásokon látni, mert nem képesek ezt a túlburjánzott szocialista csökevényt rendbe tenni, nem is akarják, béna banda.

Visszatérve a kérdésre: a fentiek függvényében igen, megütnék egy ellenőrt, mert így nem azt az embert ütöm meg, aki ellenőrizni akar, hanem azokat, akik az egész probléma hátterében állnak, és az egész BKV-ról nyilvánítok véleményt.

Azhát 2009.01.21. 16:42:53

"2. befelé elenőriznek általában."
De nem mindig. A keletinél rendszeresen csinálják kifelé. Vagy a Deák téren. Olyankor tömeg van.

De befelé is nagyon ritka az, amikor egyedül lépi át az ember a vonalat.

"3. Te nem? Szerintem ez alap. Ezek szerint nem."
Köszönni? De én szoktam általában, mert udvarias vagyok. De udvarias vagyok azért is, mert nem érdekel, hogy az emberek visszaköszönnek-e.
Az ellenőröknél meg pláne nem érdekel a köszönés. Felmutatom a jegyet, biccentenek és kész. Szerintem itt felesleges köszönést várni. A lényeg a gyorsaság.
Nekem az a dolgom, hogy felmutassam, nekik az, hogy megnézzék. Kész. Minek ezt túlspilázni?

2009.01.21. 16:42:57

@Lunitari: Eloszor is nem fun hanem fan. Masodszor pedig szerintem Te nem jartal kulfoldon tomegkozlekedessel.

2009.01.21. 16:45:45

@Lunitari: Ezzel a "szalljunk le es beszeljuk meg" burkoltan verekedesre szolitottad fel.

Archenemy 2009.01.21. 16:46:31

"Ahogy te tévedsz sajnos... :(
Az ismerősöm"

A "ráutaló magatartás" mint fogalom pont ezt takarja. Ha valaki feléd megy, felemelt ököllel, "megöllek!'" kiabálással, nem kell megvárnod, hogy megüssön, mielőtt védekezni kezdesz, pl. leütöd. (én is voltam ilyen helyzetben, és a zsaruk nekem adtak igazat, semmi bajom nem lett). Tisztább a helyzet, persze, ha a bűn után "fogod meg" a bűnöst, de a prevenció, mint olyan, ismert fogalom.

Az ismerősöd történetében más lehetett a helyzet. Az állampolgártól nem elvárható, hogy megítélje , hogy szabálysértésről vagy bűncselekményről van szó. Könyvkitépkedés esetében simán lehet egy régi, ritka példány, vagy díszes album, nem tudhatom ezt felmérni másodpercek alatt, és szerencsére nem is várják el.

"Gondolom te szoktál köszönni a jegypénztáraknál is, amikor jegyet veszel, ugye"

Igen, sőt a boltban is szoktam köszönni, és nem, nem tart fel másokat, mert köszönni a számmal köszönök, amit amúgy sem használnék másra, mert a pénzt ki, és a bérletet be a kezemmel veszem. Nekem a kéz- és beszédkoordináció megy így egyszerre is. Kafa, mi?

Silent Bob 2009.01.21. 16:46:37

@Azhát: Szerintem ez annyira nincs túlspilázva. Tényleg olyan pofák állak a bejáratnál és úgy néznek, hogy általában nekem is ökölben a kezem, mert sosem lehet tudni.
Amúgy nem ütnék meg senkit, max. vissza. Mindjárt más a helyzet, ha annyit mond, hogy jónapot, akkor már kommunikálunk.

Azhát 2009.01.21. 16:47:27

@Tichamér: "a fentiek függvényében igen, megütnék egy ellenőrt, mert így nem azt az embert ütöm meg, aki ellenőrizni akar, hanem azokat, akik az egész probléma hátterében állnak, és az egész BKV-ról nyilvánítok véleményt."

És még büszke is vagy rá...?
Hadd ne mondjam melyik kisebbségre jellemző ez, hogy "ütni"... :(((
De lelked rajta.

Én, szinte bizonyos, hogy nem ütnék először. Ha úgy hozza a sors, hogy VISSZA kellene ütnöm, akkor valószínűleg megtenném - de az biztos, hogy nem lennék rá büszke :(((

Azhát 2009.01.21. 16:49:58

" Silent Bob 2009.01.21. 16:46:37
@Azhát: Szerintem ez annyira nincs túlspilázva. Tényleg olyan pofák állak a bejáratnál és úgy néznek, hogy általában nekem is ökölben a kezem, mert sosem lehet tudni."

Ez butaság, már ne is haragudj :)
A névadód is "olyan pofa", hogy nagyon sokan rögtön ütéssel kezdenének :) De, mi akik láttuk a filmet, tudjuk, hogy jó fej vagy, hiába nézel ki úgy a fejedből :)

Mellesleg: ez a "csúnyán nézett rám, azért azonnal ütöttem" dolog is, olyan gáz :((( A dzsungelben nem csinálnak ilyet az emberek - csak itt, a nagyvárosban.

Silent Bob 2009.01.21. 16:53:19

@Azhát: "Ez butaság, már ne is haragudj :)"

Ezzel vitatkoznék, mivel láttam már olyat, hogy szó nélkül kikaptak valakit a sorból, mert az ork nem látta elég jól a bérletet.

Azhát 2009.01.21. 16:56:00

@Archenemy:
Nézd, ahogy mondtam, az ismerősöm tapasztalatból beszélt. ha az illető mondja, hogy "megöllek" az valóban ráutaló magatartás, de könyvek rongálói nem kiáltják, hogy "most kitépem ezt a lapot!"

Azt mondja az ismerősöm is, hogy elszomorító, hogy egy elit iskola könyvtárában nem könyvtároskodnia kell, hanem ellenőrnek, rendőrnek kell lennie, mert ilyenek az olvasók. Mármint persze nem mindenki, de mindennap akad egy-kettő. És bárki bármit csinál, mindenki a jogaira hivatkozik.

A köszönésről már írtam másoknak :)

Azhát 2009.01.21. 17:01:48

@Silent Bob:
Én meg láttam olyat, hogy bemondta a hangosbeszélő, hogy kérjük vegyék elő a bérletüket, mert a kijáratnál ellenőrizzük, mire a mozgólépcsón előttem álló azt mondja a társának: a kurvaannyukat, nehogy már azért nyitogassam a táskámat". Felértünk, ők ketten egymás mellett, egyik se mutatta a bérletet, de éppen volt ott vagy négy őr, nem tudtak elslisszolni - viszont jól feltartották a sort, mert persze arrébbállni is luxus nekik - mindenki hazafelé tartott, tele volt a metró, zsúfolt volt a mozgólépcső"...

Na, én meg ezt láttam. És nem egyszer.
És ez a két illető az utastársaival cseszett ki és nem a bkvval.

Silent Bob 2009.01.21. 17:04:56

@Azhát: Ilyen van, ezt nem tagadom. A példát csak arra hoztam fel, hogy miért vagyok ugrásra kész, ha elmegyek az ellenőrök/biztonsági őrök előtt.
Arról nem beszélve, hogy a te példádban 2 bliccelő szerepel, az enyémben meg egy -elvileg- munkáját végző személy.

Azhát 2009.01.21. 17:15:33

@Silent Bob:
"Arról nem beszélve, hogy a te példádban 2 bliccelő szerepel, az enyémben meg egy -elvileg- munkáját végző személy."

Sőt, valójában nem is biztos, hogy bliccelők voltak, egyszerűen csak fa*szkalapok, akik csak magukkal és a "jogaikkal" törődnek.
De ez még rosszabb így szerintem...

Mellesleg nekem sosem tetszett ez a szöveg, hogy "ő a munkáját végzi", tehát kesztyűs kézzel kell bánnia mindenkivel, bezzeg a fizető utasnak meg mindenhez joga van, mert ő fizet.
Itt bunkó emberekről van szó, illetve arról, hogy van-e joga bunkónak lenni valakinek, és ez független attól, hogy valaki éppen a munkáját végzi-e vagy bliccel.

Mellesleg2 azt meg pláne rühellem, amikor kiadják a munkát, hogy a te dolgod az ellenőrzés: ha valaki hibázik és elengeded, akkor kirúglak, ha nem veszed észre, hogy hibázik, akkor is kirúglak, és ha az ellenőrzött panaszt tesz rád, akkor is kirúglak. Na, tessék ezután jó munkát végezni. Hogy kapd is el azt aki hibázik, de nehogy nagyon szigorún ellenőrizd, mert panaszt tesz!

Martian (törölt) 2009.01.21. 17:27:34

Akikkel találkoztam, 99 %-uk udvarias és segítőkész volt.
Évekkel ezelőtt volt egy a buszon, aki egyszerűen zsebre akarta vágni (kezelt jeggyel) a jegytömbömet, megfogtam a kezét, mielőtt zsebrevághatta volna, de nem engedte el a tömböt... 20 mp múlva jött a megálló, ahol amúgy is le akartam szállni... szóval jól jött a régi aikidos gyakorlat, mert a leszállás előtt a jegy visszakerült hozzám, neki meg talán nem is tört el két ujja, csak egyszerűen fájt a rátekeréstől és azért üvöltött fel.
süti beállítások módosítása